اجتماعیسیاسی

تخریب 136 خانه فلسطینی در کرانه باختری و قدس از ابتدای سال 2023

مرکز اطلاع رسانی فلسطینی «معطی» از تخریب 136 خانه و آپارتمان مسکونی توسط نظامیان اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

میدل ایست نیوز: نیروهای اشغالگر اسرائیل از ابتدای سال جاری میلادی عملیات‌های تخریب خانه‌های فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی را افزایش دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نهاد فلسطینی «معطی» از تخریب 136 خانه و آپارتمان مسکونی توسط نظامیان اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

مرکز «معطی» طی گزارشی اعلام کرد 10 مورد از این خانه‌ها به خانواده‌های شهدا یا اسرای فلسطینی تعلق داشته که علیه اهداف نیروهای اشغالگر عملیات انجام داده‌اند.

عملیات‌های تخریب در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس انجام شده که 64 مورد مربوط به قدس، 19 مورد اریحا، 18 مورد الخلیل، 7 مورد بیت لحم و 3 مورد جنین بوده است.

همچنین 17 عملیات تخریب در نابلس، 4 عملیات در رام الله، 2 مورد در سلفیت، یک مورد در طوباس و یک مورد در قلقیلیه انجام شده است.

از ابتدای سال جاری میلادی نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان 112 واحد تجاری یا تاسیسات کشاورزی متعلق به فلسطینیان را تخریب نموده و تنها در ماه مارس گذشته 29 مورد از املاک شهروندان فلسطینی را مصادره کرده‌اند.

لازم به ذکر است نیروهای اسرائیلی صبح روز گذشته منزل متعلق به خانواده اسلام فروخ در منطقه قدیمی شهر رام الله را پس از درگیری با نیروهای مقاومت تخریب کردند.

سیاست تخریب منازل مجریان عملیات‌های مقاومتی در چارچوب مجازات دسته جمعی توسط اشغالگران انجام می‌شود که شکست آن برای متوقف کردن عملیات‌های مقاومتی کرانه باختری نمایان شده است.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا