اجتماعیسیاسی

محمد بن زاید برای دیدن فینال جام اروپا به ترکیه می رود

3 منبع آگاه اعلام کردند رئیس امارات روز شنبه برای دیدن مسابقه فینال جام قهرمانان اروپا بین تیم های منچستر سیتی و اینتر میلان در استادیوم المپیک آتاتورک به استانبول خواهد رفت.

میدل ایست نیوز: 3 منبع آگاه اعلام کردند محمد بن زاید، رئیس امارات روز شنبه برای دیدن مسابقه فینال جام قهرمانان اروپا بین تیم های منچستر سیتی و اینتر میلان در استادیوم المپیک آتاتورک به استانبول، پایتخت ترکیه خواهد رفت.

به گزارش «خلیج24» منچستر سیتی در مالکیت شرکت City Football Group است که این شرکت نیز یک هلدینگ در بریتانیا و زیر نظر منصور بن زاید، برادر رئیس امارات است.

ناظران در آنکارا اشاره کردند که رئیس امارات در مراسم تحلیف ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور منتخب ترکیه که هفته پیش برگزار شد حاضر نشد و ممکن است بخواهد شخصا به وی تبریک بگوید.

در طول دهه گذشته و پس از حمایت ترکیه از دولت های ایجاد شده پس از بهار عربی در لیبی، تونس و مصر، اختلافاتی در روابط میان ترکیه و امارات وجود داشت. با این وجود اردوغان به تازگی شروع به فرآیند آشتی با کشورهایی مثل مصر، سوریه، امارات و عربستان کرده است.

گفتنی است منصور بن زاید از زمان خرید منچستر سیتی در سال 2008، بیش از یک میلیارد دلار به این باشگاه تزریق کرده اما تاکنون در قهرمانی جام اروپا ناکام بوده است.

تنها حضور این باشگاه در فینال جام قهرمانان اروپا در سال 2021 بود که در مقابل چلسی شکست خورد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا