اقتصادیسیاسی

عربستان: در مسیر افتتاح جاده توسعه ابریشم با چین هستیم

وزیر سرمایه گذاری عربستان گفت که کشورش همزمان با تقویت جایگاه پکن به عنوان بزرگترین شریک تجاری کشورهای عربی، در مسیر افتتاح جاده توسعه ابریشم با چین است.

میدل ایست نیوز: خالد الفلاح، وزیر سرمایه گذاری عربستان روز یکشنبه گفت که کشورش همزمان با تقویت جایگاه پکن به عنوان بزرگترین شریک تجاری کشورهای عربی، در مسیر افتتاح جاده توسعه ابریشم با چین است.

به گزارش «آناتولی» الفالح در جریان دهمین کنفرانس بازرگانان عرب و چینی گفت که راه ابریشم مبتنی بر بهره گیری از نیروی انسانی و منابع طبیعی و نیز سرمایه گذاری های میان دو طرف است.

وی تاکید کرد که کشورش در این کنفرانس به دنبال راه اندازی جاده ابریشم جدیدی است که محرک آن دیدگاه عربی برای همکاری و مشارکت و سوخت آن نیز جوانان هستند.

الفلاح افزود: تلاش می کنیم مشارکت های پایداری برای آینده ای بهتر داشته باشیم. سرمایه گذاری خارجی مستقیم از سوی چین طی 10 سال گذشته، 20 درصد رشد داشته که سهم کشورهای عربی از این سرمایه گذاری ها 23 میلیارد دلار است.

گفتنی است عربستان میزبان دهمین کنفرانس بازرگانان عرب و چینی به مدت دو روز است.

در این کنفرانس که تحت نظر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار می شود، مقامات عربستانی، عرب و بیش از 2 هزار شرکت کننده از سران بخش خصوصی حضور دارند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا