سیاسی

هشدار 4 وزارتخانه امریکا نسبت به تأمین قطعات برای پهپادهای ایران

وزارتخانه های خارجه، بازرگانی، دادگستری و خزانه داری امریکا به جامعه جهانی و بخش خصوصی و دولتی نسبت به تهدید ناشی از اقدام ایران در تامین، توسعه و انتشار پهپادهایش هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: وزارتخانه های خارجه، بازرگانی، دادگستری و خزانه داری امریکا به جامعه جهانی و بخش خصوصی و دولتی نسبت به تهدید ناشی از اقدام ایران در تامین، توسعه و انتشار پهپادهایش هشدار دادند.

به گزارش CNN وزارتخانه های مذکور روز یکشنبه در بیانیه مشترکی اعلام داشتند: این هشدار برای شرکت های صنعتی مخصوص اجزای مربوط به هواپیماهای بدون سرنشینی است که ایران به دنبال دستیابی به آن اجزا برای توسعه پهپادهای خود است.

طبق بیانیه صادره، این هشدار همچنین برای نهادهایی است که در تولید، توسعه و انتشار پهپاد های ایران مشارکت دارند.

در این بیانیه آمده است: این هشدار همچنین برای واردکنندگان، سازندگان، توزیع کنندگان و نهادهای مالی به منظور اجرای ملاحظات لازم و نظارت داخلی مرتبط با فعالیت های پهپادی ایران است.

این بیانیه می افزاید: این اقدام جهت تضمین موافقت با الزامات قانونی قابل اجرا در زنجیره تامین و جلوگیری از مشارکت ناخواسته در برنامه پهپادی ایران است.

روز جمعه، «جان کربی» سخنگوی دفتر شورای امنیت کاخ سفید طی اظهاراتی تأکید کرد که روسیه برای تولید پهپاد در خاک خود از ایران تجهیزات دریافت می‌کند و تأسیسات ساخت پهپاد روسیه تا اوایل سال آینده میلادی به ظرفیت کامل خواهد رسید.

امریکا ضمن اعلام این ادعا، تصاویری ماهواره‌ای از مرکز در حال ساخت تولید پهپاد در منطقه اقتصادی آلابوگا در 900 کیلومتری شرق مسکو منتشر کرد.

پیش از این اوکراین و کشورهای غربی ایران را به در اختیار قرار دادن پهپاد برای روسیه به منظور استفاده از آن در حمله به اوکراین متهم کرده‌اند.

ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا