سیاسی

عراق میزبان نشست بین المللی با موضوع اردوگاه الهول

وزارت خارجه عراق از برگزاری نشست بین المللی با حضور نمایندگان دولت ها با موضوع اردوگاه الهول سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق از برگزاری نشست بین المللی با حضور نمایندگان دولت ها با موضوع اردوگاه الهول سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارج عراق روز دوشنبه اعلام کرد: نشستی با حضور وزرای خارجه و مشاوران امنیت ملی و هیئت ها و سازمان های مقیم در عراق برای بررسی دیدگاه دولت عراق در خصوص اردوگاه الهول سوریه روز دوشنبه برگزار می شود.

وی افزود که پایان دادن به پرونده اردوگاه الهول به دلیل پیامدهای اجتماعی آن تبدیل به یک موضوع عالی امنیتی برای عراق شده است.

الصحاف ادامه داد: دولت عراق از جامعه جهانی می خواهد تا تمامی کشورهایی را که اتباعشان در اردوگاه الهول هستند به انتقال اتباعشان در کوتاه ترین زمان ممکن تشویق کند تا این اردوگاه که به کانون خطرناک اجتماعی تبدیل شده زودتر برچیده شود.

وی خاطرنشان کرد که دولت عراق اقدام به تعیین و توزیع وظایف و مسئولیت ها برای نهادهای کشور به منظور ادامه عملیات انتقال و آماده سازی و ادغام تمامی خانواده های عراقی ورودی از اردوگاه الهول سوریه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق یادآور شد که دولت ین کشور توانسته در 10 نوبت نزدیک به هزار و 400 خانواده عراقی یا به عبارتی بیش از 5 هزار و 500 نفر را از اردوگاه الهول به کشور خود بازگرداند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا