اقتصادیسیاسی

السودانی: بودجه عراق با رویکرد تقویت بخش خصوصی تنظیم شده است

نخست وزیر عراق تصویب قانون بودجه عراق در سال های 2023، 2024 و 2025 را تبریک و از ریاست و نمایندگان پارلمان عراق تشکر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تصویب قانون بودجه عراق در سال های 2023، 2024 و 2025 را تبریک گفت و از ریاست و نمایندگان پارلمان عراق تشکر کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، وی افزود که این بودجه به اولویت های مرتبط با نیازهای اساسی فرد و خانواده و معیشت شهروندان اهتمام دارد و به دنبال پاسخ به مطالبات شهروندان و انتظارات آنها از دولت درخصوص پروژه های خدماتی، بازسازی و زیرساختی است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که دولت عراق در ارائه این بودجه بر رویکرد اصلاح طلبانه واضح در برنامه دولت تمرکز داشته و آن گامی عملی حامل راه حل هایی برای پدیده تکرار تعویق پروژه ها یا ناکامی آنها در دولت های سابق طی سال های گذشته است.

به گفته السودانی، این رویکرد بر کاهش هزینه های اجرایی و توسعه درآمدهای غیر نفتی و حمایت از بخش خصوصی تاکید دارد.

نخست وزیر عراق اظهار داشت که در همین راستا، دولت به بازنگری در بندهایی از بودجه که در مجلس تغییر داده شده و بررسی میزبان انطباق آن با رویکرد و اهداف دولت در برنامه مصوب دولت، اقدام می کند.

وی در پایان از همه تلاش ها برای تصویب بودجه به خصوص اعضای کمیسیون مالی پارلمان و کمیسیون برنامه ریزی استراتژیک و خدمات تقدیر و تشکر کرد.

مجلس نمایندگان عراق با پشت سر گذاشتن اختلافات عمیق، بامداد امروز بودجه 3 ساله این کشور را تصویب کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا