سیاسی

عربستان و امریکا خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه در سودان شدند

عربستان و امریکا خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه در سودان شدند و بر پایبندی خود به ایستادگی در کنار ملت سودان تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عربستان و امریکا نسبت به ازسرگیری اقدامات خصمانه در سودان بلافاصله پس از پایان مهلت آتش بس در این کشور، به شدت ابراز تاسف کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است که دو طرف این اقدامات خشونت آمیز را محکوم و تاکید کردند که راه حل نظامی برای درگیری غیرقابل قبول است.

عربستان و امریکا خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه در سودان شدند و بر پایبندی خود به ایستادگی در کنار ملت سودان تاکید کردند.

وزارت خارجه عربستان بر کنترل موثر آتش بس اعلام شده در دهم ژوئن از طرف نیروهای مسلح سودان و نیروهای حمایت سریع تأکید کرد.

عربستان افزود که کاهش تنش در سراسر سودان قابل توجه بوده و کار را برای رساندن کمک های بشردوستانه ضروری و تحقق برخی اقدامات اعتمادسازی میان طرفین تسهیل کرده است.

عربستان و امریکا در این بیانیه تاکید کردند که به محض اینکه دو طرف درگیری در سودان، تعهد خود نسبت به توافق اعلام شده در جده را ثابت کنند، آماده ازسرگیری مذاکرات هستند.

دو طرف متعهد شدند که با هماهنگی شرکای منطقه ای و بین المللی برای توقف درگیری و کاهش تاثیر آن بر منطقه، تشدید هماهنگی با طرف های غیرنظامی سودان برای تضمین مشارکت آنها در ترسیم آینده این کشور، تلاش خواهند کرد.

سودان پس از یک روز آتش بس مجددا شاهد درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای حمایت سریع در این کشور بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا