اقتصادیخبر اولسیاسی

اعلام جزئیات 11 یادداشت همکاری امضاشده میان عراق و مصر در سفر السودانی به قاهره

عراق و مصر در جریان سفر نخست وزیر عراق به قاهره، 11 یادداشت همکاری مشترک در زمینه های مختلف امضا کردند.

میدل ایست نیوز: فعالیت کمیته عالی مشترک عراق و مصر با ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر آغاز شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف روابط دوجانبه و شماری از مسائل و پرونده های مشترک را بررسی و بر توسعه همکاری مشترک بین عراق و مصر در زمینه های مختلف تاکید کردند.

در این نشست، فعالیت کمیته های هماهنگی و اجرایی مشترک و نتایج آن که منجر به امضای چندین یادداشت تفاهم مشترک شد، مورد بررسی قرار گرفت.

السودانی و مدبولی، صورتجلسه این نشست را امضا کردند و شاهد امضای 11 یادداشت تفاهم مشترک در برخی از زمینه ها بودند.

یادداشت تفاهمی میان بانک مرکزی عراق و دستگاه توسعه پروژه های متوسط و کوچک در مصر برای همکاری در جهت توانمندسازی پروژه های کوچک و متوسط در جهت تحقق رشد اقتصادی امضا شد.

یادداشت تفاهمی نیز میان وزارت بازرگانی عراق و وزارت بازرگانی مصر برای همکاری در زمینه پیوستن به سازمان تجارت جهانی، یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری در حوزه دیپلماتیک و تبادل تجربه میان موسسه خدمات خارجی وزارت خارجه عراق و موسسه مطالعات دیپلماتیک وزارت خارجه مصر و یادداشت تفاهمی در زمینه مدیریت و مشاغل عمومی و خدمات مدنی میان شورای خدمات عراق و دستگاه مرکزی ساماندهی و مدیریت مصر امضا شد.

یادداشت های تفاهمی نیز در زمینه گردشگری و تبادل تجربه میان وزارت برنامه ریزی عراق و وزارت همکاری بین المللی مصر، یادداشت تفاهمی در حوزه همکاری میان وزارت برنامه ریزی عراق و موسسه برنامه ریزی ملی مصر، یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری میان وزارت کار عراق و مصر و همکاری مشترک بین وزارت کار و وزارت همبستگی اجتماعی مصر، و همچنین در حوزه ورش و جوانان میان وزارت ورزش عراق و مصر امضا شد.

 

همچنین بخوانید:

السودانی: مشتاق حضور شرکت های مصری در عراق هستیم

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا