اقتصادیسیاسی

السودانی: بودجه 3 ساله شامل بندی برای حمایت از بخش خصوصی است

نخست وزیر عراق در مجمع بازرگانان عراقی و مصری بر حمایت از مشارکت بخش خصوصی مصر و عراق تاکید و به بازنگری در مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در مجمع بازرگانان عراقی و مصری بر حمایت از مشارکت بخش خصوصی مصر و عراق تاکید و به بازنگری در مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و مصطفی مدبولی، همتای مصری اش روز سه شنبه ریاست مجمع بازرگانان عراقی و مصری را بر عهده گرفتند.

این مجمع در قاهره، پایتخت مصر با حضور برگزیدگانی از بازرگانان عراقی و مصری برگزار شد.

السودانی در این مجمع گفت: مشارکت بخش خصوصی عراق در این مجمع نشان دهنده تمایل جدی این بخش برای مشارکت با دولت است.

وی تاکید کرد که بودجه 3 ساله تصویب شده توسط پارلمان عراق شامل بندی برای حمایت از بخش خصوصی و اعطای ضمانت های حاکمیتی به آن است.

السودانی همچنین به اقدام دولت به اجرای پروژه های مهم در حوزه مسکن و آموزش تأسیس صندوق توسعه عراق با سرمایه یک تریلیون دینار اشاره کرد که صندوق های تخصصی مسکن، مدارس، برق، کشاورزی، بهداشت و صنعت از آن منشعب خواهد شد و اجرای آن توسط بخش خصوصی خواهد بود که از سوی دولت حمایت و محیط مورد نیاز برای سرمایه گذاری آن فراهم می شود.

نخست وزیر عراق در این مجمع به تصمیم دولت برای بومی سازی صنایع دارویی اشاره کرد و اعلام داشت که فهرستی از مهم ترین اقدامات و تسهیلاتی که تولیدکنندگان را قادر می سازد برای تأسیس کارخانه های خود وارد عراق شوند، تهیه شده است.

وی همچنین نیاز عراق به کارخانه های تولید کننده فن آوری های آبیاری مدرن برای مقابله با کمبود آب را توضیح داد.

نخست وزیر عراق در مجمع بازرگانان عراقی و مصری بر حمایت از مشارکت بخش خصوصی مصر و عراق تاکید و به بازنگری در مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا