سیاسی

سفر هیئتی امنیتی از اقلیم کردستان عراق به امریکا

وزیر داخله اقلیم کردستان روز سه شنبه تاکید کرد که امریکا از اقلیم کردستانی قوی در عراقی باثبات و مستقل حمایت می کند.

میدل ایست نیوز: ریبر احمد، وزیر داخله اقلیم کردستان روز سه شنبه تاکید کرد که امریکا از اقلیم کردستانی قوی در عراقی باثبات و مستقل حمایت می کند.

به گزارش «شفق نیوز» احمد گفت که در زمان تصویب قانون بودجه کل عراق، تلاش هایی برای به حاشیه راندن اقلیم کردستان صورت گرفت اما احزاب سیاسی حامی کشور این تلاش ها را ناکام گذاشتند.

این اظهارات وزیر داخله اقلیم کردستان پس از نشست با مقامات ارشد وزارت دفاع و خارجه امریکا در سفر رسمی هیئتی از اقلیم کردستان به واشنگتن، در مصاحبه با خبرنگاران بیان شد.

احمد در اظهاراتش گفت که امریکا از عراق امن و مستقل با حفظ استقلال و وجود یک اقلیم کردستان قوی در این چارچوب حمایت می کند.

وی پیرامون تصویب قانون بودجه نیز گفت که تلاش هایی به دور از روحیه همزیستی مشترک و اصول قانون اساسی عراق برای به حاشیه راندن اقلیم کردستان صورت گرفت، اما سرانجام احزاب حامی کشور این تلاش ها را ناکام گذاشتند.

وزیر داخلی اقلیم کردستان ادامه داد: امریکا موضعش در حمایت از نیروهای پیشمرگه و اینکه دموکراسی در اقلیم کردستان اهمیت بالایی برای واشنگتن دارد را بار دیگر اعلام کرد.

از موضوعات اصلی که وزیر داخله اقلیم کردستان با مقامات امریکایی بررسی کرد، موضوع پناهندگان و آوارگان حاضر در اقلیم کردستان بود.

احمد در این باره گفت: می توانم بگویم که 90 درصد آوارگان و پناهندگان در عراق، در اقلیم کردستان حضور دارند.

وی افزود: مقامات دولت امریکا بار دیگر حمایت خود از ایزدی ها، مسیحیان و اقشار مختلف ساکن در اقلیم کردستان عراق را اعلام داشته و از نقش اقلیم در دموکراسی، آزادی و حمایت از حقوق اقشار مختلف قدردانی کردند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا