اقتصادیسیاسی

افزایش نگرانی ها در لبنان با اعلام ناتوانی وزارت دارایی از پرداخت حقوق ماه جاری

وزارت دارایی لبنان اعلام کرد که توانایی پرداخت حقوق ماه ژوئن کارمندان دولت را ندارد؛ امری که بحران جدیدی را در این کشور غرق در بحران به همراه خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: وزارت دارایی لبنان هفته گذشته اعلام کرد که توانایی پرداخت حقوق ماه ژوئن کارمندان دولت را ندارد؛ امری که بحران جدیدی را در این کشور غرق در بحران به همراه خواهد داشت.

به گزارش الشرق الأوسط، وزارت دارایی جمعه اعلام کرد که به دلیل عدم تامین بودجه، نخواهد توانست حقوق و دستمزد کارمندان و کارکنان را در پایان ماه ژوئن پرداخت کند.

بشاره الاسمر، رئیس سندیکای کارگران لبنان نسبت به عدم پرداخت کارمندان که شمار آنها به حدود 300 هزار نفر از جمله نظامی، غیرنظامی و بازنشسته می رسد، هشدار داد.

وی افزود که وزارت دارایی این تصمیم را به دلیل عدم وجود ذخایر در بودجه سال جاری اتخاذ کرده است زیرا بودجه امسال به دلیل نبود رئیس جمهور در کشور تصویب نشده است.

الاسمر تصریح کرد که لبنان هم اکنون حقوق کارمندان را از اعتبارات موجود پرداخت می کند و وزارت درخواست گشایش اعتبارات برای پرداخت حقوق را به پارلمان داده است و انتظار می رود پارلمان جلسه ای برای تصویب این قوانین تشکیل دهد تا وزارت دارایی بتواند حقوق را پرداخت کند.

از طرفی دیگر نوال نصار، رئیس انجمن کارکنان ادارات دولتی گفت که مساله تنها پرداخت حقوق ماه جاری نیست بلکه وضعیت بدتر از افزایش 50 دلاری حقوق است در حالی که لبنان با بحران مالی و اقتصادی مواجه است.

وی افزود که در سال 2019، حداقل حقوق یک کارمند، 950 هزار لیره لبنان (633 دلار) بود در حالی اکنون حقوق یک کارمند به 140 دلار رسیده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا