اجتماعیسیاسی

فواد حسین: عراق میزبان 260 هزار شهروند سوری است

وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر اینکه عراق میزبان 260 هزار شهروند سوری در خاک خود است، از جامعه جهانی خواست به موضوع اردوگاه الهول سوریه رسیدگی جدی شود.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر اینکه عراق میزبان 260 هزار شهروند سوری در خاک خود است، از جامعه جهانی خواست به موضوع اردوگاه الهول سوریه رسیدگی جدی شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) فؤاد حسین روز پنجشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس بروکسل گفت که از حضور هیئت جمهوری عراق در هفتمین کنفرانس بروکسل با موضوع حمایت از آینده سوریه و منطقه که به میزبانی پایتخت بلژیک برگزار می شود، خرسند است.

وی افزود: پیامدهای بحران های انسانی شدید همچنان بر مردم سوریه تأثیرات وخیمی دارد؛ مردمی که در نتیجه بحران به وجود آمده در این کشور که بیش از یک دهه است که آتش آن خاموش نشده، دوران سختی را پشت سر می گذارند.

وی تصریح کرد: تمامی مواضع اعلام شده توسط عراق تأکید می کند که حل و فصل و پایان دادن به بحران سوریه تنها از طریق راه حل های سیاسی مسالمت آمیز که منجر به توقف پیامدهای آن و محدود کردن اثرات منفی آن بر سوریه، کشورهای منطقه و جهان شود و به گونه ای که مطابق با الزامات قطعنامه 2254 شورای امنیت باشد، محقق می شود.

فواد حسین به تحولات روابط کشورهای عربی و سوریه که آخرین آن تصمیم اتحادیه عرب در تاریخ 7 مه گذشته مبنی بر بازگرداندن سوریه به جایگاه خود در اتحادیه عرب و شرکت در جلسات آن بود اشاره کرد و گفت که عراق یکی از اولین کشورهایی بود که بر اساس این باور که این بازگشت بخشی از راه حل سیاسی بحران سوریه است، خواستار این امر شد.

وی ادامه داد: با توجه به مصیبت های انسانی که شهروندان سوری متحمل شده اند، عراق درهای خود را برای پذیرایی از آوارگانی که از اثرات درگیری ها فرار کرده اند، باز کرده است.

وزیر خارجه عراق افزود که این کشور در اراضی خود در اقلیم کردستان میزبان حدود 260 هزار شهروند سوری است و با آنها به صورت برابر با شهروندان عراقی رفتار می کند و به آنها اجازه می دهد در بازارها فعالیت های کاری انجام دهند.

وی گفت که عراق همچنین برای بیش از 35 درصد از این آوارگان سوری که در اردوگاه های پناهندگان زندگی می کنند، شرایط اولیه برای معیشت مناسب و کمک های مورد نیاز را برای تامین نیازهای غذایی و غیر خوراکی، دارو و آموزش فراهم کرده که این با هماهنگی و همکاری با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و برنامه جهانی غذا انجام می شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا