سیاسی

بورل: عادی‌سازی روابط با سوریه بدون پیشرفت در روند سیاسی، مطرح نیست

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی گفت: عادی سازی روابط با سوریه بدون پیشرفت در روند سیاسی، گزینه مطرحی برای ما نیست.

میدل ایست نیوز: جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی روز یکشنبه گفت: عادی سازی روابط با سوریه بدون پیشرفت در روند سیاسی، گزینه مطرحی برای ما نیست.

به گزارش «الشرق الاوسط» با این حال، بورل در بیانیه ای که در وب سایت اتحادیه اروپا منتشر شد، اضافه کرد که این اتحادیه به همکاری نزدیک با شرکای عرب و بین المللی برای دستیابی به اهداف مشترک ادامه خواهد داد.

بورل با اشاره به اینکه این موضع تمام کشورهای اتحادیه اروپا است، گفت: از طرف ما هنوز شرایط برای عادی سازی با رژیم سوریه فراهم نشده است.

وی افزود: برای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، شرایط عادی سازی با نظام سوریه دور از دسترس است. ما تنها زمانی آماده کمک به بازسازی سوریه خواهیم بود که یک فرآیند انتقال سیاسی جامع و معتبر وجود داشته باشد.

بورل خاطرنشان کرد: شرایط برای بازگشت آوارگان سوری که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تعیین شده، در حال حاضر فراهم نشده است.

وی تاکید کرد: ما از بازگشت سازمان یافته به سوریه حمایت نخواهیم کرد مگر اینکه تضمین های قابل اعتمادی وجود داشته باشد که این بازگشت، داوطلبانه و تحت نظارت جامعه بین المللی است.

نماینده عالی اتحادیه اروپا افزود: در تمام گفت و گوهایم با شرکای ذیربط، موضوع بازگرداندن اجباری آوارگان را مطرح و اطمینان حاصل کردم که تا زمانی که این شرایط فراهم نشود، پناهجویان به اجبار به سوریه بازگردانده نخواهند شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا