سیاسی

ترکیه یورش به جنین و برنامه شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه افزایش فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل و نیز حمله به جنین را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه ترکیه افزایش فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل و نیز حمله به جنین را محکوم کرد.

به گزارش «آناتولی» وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی مقامات اسرائیلی و برنامه‌های ساخت شهرک‌های جدید در 19 شهرک در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه به ساخت شهرک‌های جدید 4 هزار و 500 واحدی در 19 شهرک در کرانه باختری واکنش نشان داد.

در بیانیه فوق تاکید شده است که این اقدامات دولت اسرائیل که به صلح دائمی آسیب جدی وارد کرده و مغایر با معیارهای تعیین‌شده سازمان ملل بوده و قوانین بین‌المللی را کاملاً نقض می‌کند، غیر قابل پذیرش است.

در این بیانیه آمده: ترکیه به حمایت از تلاش‌ها برای راه‌حل دو کشوری برای ایجاد کشور فلسطین یکپارچه و مستقل بر اساس مرزهای 1967 که پایتخت آن قدس شرقی است، ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین در بیانیه جداگانه ای کشته شدن 3 فلسطینی از جمله یک کودک در جریان یورش نیروهای اسرائیلی به جنین را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود آورده: کشتار 3 فلسطینی که کودکان نیز در بین آنان وجود دارند، و نیز مجروحیت تعداد زیاد دیگری در یورش انجام شده توسط نیروهای اسرائیلی به شهر جنین را به شدت محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر دولت اسرائیل را به پایان دادن فوری به این اقدامات غیرقابل قبول که شهروندان فلسطینی را هدف قرار می دهد، فرا می خوانیم.

صبح امروز (دوشنبه 19 ژوئن) نیروهای اسرائیلی با خودروهای زرهی وارد اردوگاه جنین شدند و پس از آن درگیری‌های شدیدی میان آنان و فلسطینیان درگرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد که تاکنون 5 فلسطینی شهید و 66 نفر دیگر در این درگیری ها مجروح شدند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا