سیاسی

دیدار بورل با وزرای خارجه و دفاع مصر در قاهره

هماهنگ‌کننده سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در دیدار با وزرای دفاع و خارجه مصر تحولات منطقه‌ای و راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: هماهنگ‌کننده سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در دیدار با وزرای دفاع و خارجه مصر تحولات منطقه‌ای و راه‌های گسترش روابط دوجانبه را بررسی کرد.

به گزارش «آناتولی»، «جوزپ بورل» هماهنگ‌کننده سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا، در سفر به قاهره دیدارهای جداگانه با سرلشکر «احمد زکی» وزیر دفاع مصر، و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، انجام داد.

بورل در دیدار وزیر دفاع مصر مسائل مورد اهتمام مشترک و شرایط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و بازتاب آن بر امنیت و ثبات خاورمیانه را بررسی کرد.

در این دیدار همچنین راه‌های تقویت روابط نظامی و امنیتی نیروهای مسلح مصر و شورای دفاع اروپا بررسی شد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بوریل اعلام کرد که طرفین یک دور مذاکرات دوجانبه و یک دور مذاکرات با حضور هیئت‌های همراه داشته‌اند.

او گفت که مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی و شرایط سودان، لیبی، شرق مدیترانه، و نیز مسائل مربوط به پناهجویان و همکاری‌های مصر و اتحادیه اروپا را بررسی کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا