اقتصادیخبر اولسیاسی

شرکت‌های قطری از امضای 9.5 میلیارد دلار قرارداد با عراق خبر دادند

سه شرکت قطری از امضای توافق‌نامه‌هایی به ارزش 9.5 میلیارد دلار با سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق برای اجرای چند پروژه از جمله ساخت دو نیروگاه 2400 مگاواتی خبر دادند.

میدل ایست نیوز: 3 شرکت قطری از امضای توافق‌نامه‌هایی به ارزش 9.5 میلیارد دلار با سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق برای اجرای چند پروژه از جمله ساخت دو نیروگاه 2400 مگاواتی خبر دادند.

به گزارش «الجزیره»، شرکت قطری «اورباکون» در بیانیه اعلام کرد که توافق‌نامه شراکت 25 ساله با سازمان ملی سرمایه‌گذاری عراق برای ساخت دو نیروگاه تولید انرژی به ارزش 2.5 میلیارد دلار امضا کرده که به کاهش وابستگی عراق به ایران در تأمین سوخت کمک می‌کند.

عراق حدود 30-40 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های خود را از ایران تأمین می‌کند.

از سوی دیگر، شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری قطر با انتشار بیانیه‌ای از امضای 3 یادداشت تفاهم به ارزش 7 میلیارد دلار برای مدیریت بیمارستان‌ها و توسعه شهرک‌های جدید پیشرفته و ساخت هتل‌های 5 ستاره با 10 هزار اتاق خبر داد.

«رامز الخیاط» نایب رئیس این شرکت قطری، تأکید کرد که این شهرها با استانداردهای جهانی طراحی خواهد شد و شامل مجموعه‌های مسکونی و مدرسه و مراکز تجاری و مراکز تفریحی و همه زیرساخت‌های لازم برای این شهرها خواهد بود.

این توافق‌نامه‌ها در سفر مهم امیر قطر به عراق در روز پنج‌شنبه گذشته امضا شده است. امیر قطر در این سفر تأکید کرد که کشورش در سال‌های آینده دست‌کم 5 میلیارد دلار در عراق سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا