سیاسی

عراق خواستار راه‌اندازی خط هوایی بغداد ورشو شد

کاردار موقت عراق در لهستان، پیشنهاد راه‌اندازی خط هوایی بین بغداد و ورشو را به رئیس سازمان هواپیمایی این کشور ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: مقداد ایوب المندلاوی، کاردار موقت عراق در لهستان، روز دوشنبه پیشنهاد راه‌اندازی خط هوایی بین بغداد و ورشو را به رئیس سازمان هواپیمایی این کشور ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) المندلاوی روز دوشنبه با پیوتر سامسون، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری لهستان در ساختمان سازمان هواپیمایی کشوری لهستان در ورشو، پایتخت این کشور، دیدار کرد.

در این دیدار، علاوه بر پیگیری طرح اصلاح قرارداد حمل و نقل هوایی بین جمهوری عراق و جمهوری لهستان که در سال 1961 به درخواست سازمان هواپیمایی کشوری عراق امضا شد، راه‌های تقویت همکاری های دوجانبه میان مقامات هوانوردی غیرنظامی عراق و لهستان و غلبه بر موانعی که مانع از انجام پروازهای بین بغداد و ورشو می شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، المندلاوی با اشاره به دو پروژه بندر بزرگ فاو و جاده توسعه، بر اهمیت موقعیت استراتژیک عراق به عنوان دروازه ورود به خاورمیانه، و نیز تمایل دولت عراق برای تبدیل این کشور به یک مرکز اقتصادی جهانی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: عراق به ویژه پس از موفقیت چشمگیر در میزبانی جام خلیج، به یک جاذبه گردشگری برای کشورهای منطقه تبدیل شده و سفارت عراق امیدوار است با اجرای مجدد پروازهای بغداد و ورشو، گردشگری بین دو کشور را فعال کند.

سامسون نیز با یادآوری دفتر خطوط هوایی عراق در پایتخت لهستان و پروازهای آن از بغداد به ورشو و بالعکس، بر تمایل کشورش به توسعه روابط دوجانبه با عراق در زمینه هوانوردی غیرنظامی تاکید کرد.

وی همچنین از اطلاعات ارائه شده توسط کاردار عراق پیرامون تحولات اقتصادی در حال وقوع در بغداد، تشکر و از برنامه های اقتصادی امیدوارکننده دولت عراق اظهار شگفتی کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا