سیاسی

فواد حسین در دیدار خرازی: عراق در حل اختلافات منطقه نقش میانجی‌گر را داشته است

وزیر خارجه عراق گفت که علیرغم تنش ها میان ایران و کشورهای شورای همکاری، عراق همچنان روابط خوبی با همه طرف ها دارد و حتی نقش میانجیگری در حل اختلافات داشته است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق گفت که علیرغم تنش ها میان ایران و کشورهای شورای همکاری، عراق همچنان روابط خوبی با همه طرف ها دارد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز سه شنبه در بغداد از کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران و هیئت همراه او استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی در عرصه منطقه ای و جهانی و نیز تلاش های صورت گرفته برای کاهش تنش و بحران های پیش روی منطقه گفت و گو کردند.

در این دیدار همچنین بر لزوم تعمیق روابط میان بغداد و تهران، انجام گفت و گو های بیشتر برای بازگشت امنیت و ثبات به منطقه، حفظ منافع ملی از طریق تاکید بر تمامیت و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی تاکید شد.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد که عراق امروز جزئی اصلی در حل اختلافات و بحران های منطقه شده و سیاست خارجی عراق به یک سیاست پیشگیرانه تبدیل شده است.

وی افزود: ما بهترین روابط را با کشورهای شورای همکاری داریم و علیرغم تنش ها میان ایران و کشورهای شورای همکاری، عراق همچنان روابط خوبی با همه طرف ها دارد و حتی نقش میانجیگری در حل اختلافات داشته است.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: حلقه اساسی در روابط بین المللی ما از کشورهای همسایه و سپس کشورهای عربی و پس از آن کشورهای اسلامی شروع می شود و شرکای عراق در جهان را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: سخن ما با تمامی طرف ها واضح و ناشی از منافع عراق است.

حسین افزود که این روابط علیه کسی ایجاد نشده و طبق این اصل، نخستین و دومین دوره کنفرانس همکاری بغداد شکل گرفت.

در مقابل، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز تاکید کرد که عراق از همسایگان مهم ایران است و روابط با ابعاد متعدد تاریخی و تمدنی و نیز اشتراکات دو کشور، ایجاب می کند که برای توسعه روابط بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: ما از ثبات سیاسی در عراق خرسندیم و در این کشور دروازه ای برای ارتباط با جهان می بینیم.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا