سیاسی

تاکید امیرعبداللهیان بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای اسناد و توافقات میان ایران و عمان

وزیر خارجه ایران در ديدار با همتای عمانی خود، بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای اسناد و توافقات میان دو کشور تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در ديدار با همتای عمانی خود، با اشاره به اهمیت و ابعاد راهبردی دیدار اخیر سلطان عمان در تهران و توافقات و اسناد مهم امضا شده میان دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای اسناد و توافقات تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر خود به سلطنت عمان، با همتای عمانی خود بدر بن حمد البوسعيدی، وزیر خارجه خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

موضوعات مختلف روابط دوجانبه از جمله اجرای توافقات انجام شده در سفر اخیر سلطان عمان به تهران، همکاری های دو کشور در حوزه های انرژی، حمل و نقل، همکاری بندری، بانکی، ارتباطات و فناوری، کنسولی و قضایی و امور زندانیان، همکاری های استانی، امور گمرکی و دیگر موضوعات دوجانبه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این ديدار با اشاره به اهمیت و ابعاد راهبردی دیدار اخیر سلطان عمان در تهران و توافقات و اسناد مهم امضا شده میان دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای اسناد و توافقات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین نشست آتی وزرای حمل و نقل کشورهای عضو توافقنامه عشق آباد را مهم دانست و افزود جمهوری اسلامی ایران این توافق را یک موضوع مهم می داند و لازمست برای تحقق اهداف آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به تاکید روسای ایران و عمان به وزرای امور خارجه دو کشور، پیشنهاد کرد طی برگزاری دیدارهای تیم های مشترک کارشناسی، فنی و حقوقی دو کشور، متن سند همکاری های جامع بلند مدت دو کشور در سریعترین زمان ممکن آماده و به امضا برسد.

امیرعبداللهیان از تلاش ها و ابتکارات سازنده عمان و سلطان این کشور در تسهیل و حل و فصل موضوعات و پرونده های منطقه‌ای و بین‌المللی تشکر و قدردانی کرد و در پایان از همتای خود برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که مورد استقبال همتای عمانی وی قرار گرفت.

وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار با تاکید متقابل بر اهمیت سفر اخیر سلطان عمان به تهران و ابراز خرسندی کشورش از گفت‌وگوها و توافقات بسیار خوب بعمل آمده، نسبت به آمادگی وزارت خارجه عمان برای همکاری با دیگر وزارتخانه ها و دستگاه‌های کشورش به منظور پیگیری و تلاش برای اجرای توافقات تهران و تأمین نظر سلطان عمان و رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا