خبر اولسیاسی

اسرائیل تهدید به نابودی پایگاه مرزی حزب الله کرد

اسرائیل تهدید به استفاده از زور برای نابودی پایگاه نظامی ایجاد شده توسط حزب الله لبنان در مرزهای جنوبی لبنان کرد.

میدل ایست نیوز: اسرائیل روز چهارشنبه تهدید به استفاده از زور برای نابودی پایگاه نظامی ایجاد شده توسط حزب الله لبنان در مرزهای جنوبی لبنان کرد.

به گزارش «آناتولی» پیش از این شبکه کان اسرائیل اعلام کرد نیرویی از حزب الله لبنان اقدام به تجاوز به خاک اسرائیل در منطقه شبعا و ایجاد پایگاهی نظامی مسلح کرده است.

شبکه کان تاکید کرد این موضوع هفته گذشته در جریان مذاکرات محرمانه میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کمیسیون امور امنیتی و خارجی کنست (پارلمان اسرائیل) بررسی شده است.

رادیو اسرائیل نیز روز چهارشنبه در حساب توییتر خود نوشت اسرائیل پیام هایی به حزب الله ارسال و گفته که ممکن است برای نابودی این پایگاه از زور اسفاده کند و حزب الله نیز پاسخ داده که این پایگاه در خاک اشغالی لبنان قرار گرفته است.

این منبع توضیح داد که صحبت در مورد دو اردوگاه است که توسط نیرویی از حزب الله در پشت خط آبی (خط مرزی بین المللی بین اسرائیل و لبنان) برپا شده است.

این منبع به نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: موضوع مشخص است و در حضور تمام طرف های مربوطه در حال رسیدگی است.

این رسانه اسرائیلی ادامه داد: در ارتش (اسرائیل) می گویند پایگاه های جدید حزب الله تهدید امنیتی نیست و ترجیح می دهند در سطح سیاسی- دیپلماتیک با این موضوع برخورد کنند.

رادیو ارتش اسرائیل افزود: ارتش درباره چگونگی برخورد با این رویداد و اینکه چرا پایگاه ها بلافاصله پس از ایجاد در پشت خط آبی تخلیه نشدند، تحقیق خواهد کرد.

گفتنی است هر از چند گاهی تنش ها میان اسرائیل و حزب الله در مناطق مرزی رخ می دهد که معمولاً با میانجیگری یونیفل به سرعت پایان می یابد.

لبنان تقریباً روزانه از نقض حریم هوایی و آب های سرزمینی خود توسط اسرائیل شکایت می کند و از سازمان ملل می خواهد که برای توقف این تخلفات مداخله کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا