سیاسی

انتقال پرونده امنيت 6 استان عراق به وزارت کشور

وزیر کشور عراق روز چهارشنبه از دریافت پرونده امنیتی 6 استان و نیز تشکیل اداره پلیس فلوجه خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق روز چهارشنبه از دریافت پرونده امنیتی 6 استان و نیز تشکیل اداره پلیس فلوجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الشمری در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: امروز (چهارشنبه) برای اطلاع از اوضاع امنیتی الانبار و پیگیری ایجاد برخی از ادارات و بخش هایی که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دستور تشکیل آن را داد، به این استان سفر کردیم.

وی افزود که ساختمان فرماندهی پلیس الانبار افتتاح شده و در تقویت امنیت و ثبات این استان از طریق ستادی یکپارچه که شامل تمامی الزامات فرماندهی و کنترل است، نقش موثری خواهد داشت.

الشمری خاطرنشان کرد که در راستای تدارکات استان الانبار برای انتقال مسئولیت امنیتی مراکز شهری از ارتش به پلیس، از یک هفته قبل، اداره پلیس فلوجه را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: مراکز شهری در فلوجه، صقلاویه و کرمه، از دوره پیش رو در چارچوب مسئولیت پلیس محلی خواهد بود.

وزیر کشور عراق با تاکید بر ثبات اوضاع امنیتی در استان الانبار و کاهش چشمگیر سطح جرائم جنایی، گفت که پرونده امنیتی در استان های آزاد شده از دست داعش، تنها ازمراکز شهرها دریافت می شود.

وی با اشاره به دریافت پرونده امنیتی در 6 استان عراق، توضیح داد که انتقال مسئولیت امنیتی نیازمند الزاماتی از جمله ایجاد زیرساخت ها به منظور توانایی پلیس محلی در کنترل اوضاع است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا