سیاسی

لاورنتیف: موافقت سوریه، ترکیه و ایران با نقشه راه روسیه برای عادی سازی روابط آنکارا و دمشق

فرستاده ویژه پوتین اعلام کرد که سوریه، ترکیه و ایران با «نقشه راه» تهیه شده توسط روسیه برای عادی سازی فوری روابط میان دمشق و آنکارا موافقت کردند.

میدل ایست نیوز: الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل پرونده سوریه اعلام کرد که سوریه، ترکیه و ایران با فرمول «نقشه راه» تهیه شده توسط روسیه برای عادی سازی فوری روابط میان دمشق و آنکارا موافقت کردند.

به گزارش «روسیا الیوم» لاورنتیف گفت که همه طرف ها به طور کلی با فرمول نقشه راه برای پیشبرد روند عادی سازی روابط توافق کردند، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و اکنون باید برای اجرای این نقشه، هماهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این روند مدتی طول می کشد، تاکید کرد مهمترین چیز این است که روند عادی سازی روابط آنکارا و دمشق رو به جلو پیش می رود و نباید آن را به تعویق انداخت و همه طرف ها نیز بر آن اتفاق نظر دارند.

گفتنی است معاونان وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران، سه شنبه گذشته در بیستمین نشست چهارجانبه آستانه با موضوع سوریه، نقشه راه عادی سازی روابط آنکارا و دمشق، مبارزه با تروریسم و ​​سایر موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در آستانه برگزاری این نشست، ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت که هرگونه نتایج ملموس در مسیر این نشست باید متکی بر تصمیم ترکیه مبنی بر عقب نشینی نیروهایش از خاک سوریه، طبق جدول زمانی روشن و گام های مشخص و نیز آغاز واقعی این عقب نشینی باشد.

وی افزود که اظهارات ترکیه درباره حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن با ادامه اشغالگری خاک سوریه و نیز قوانین بین المللی و اساسی ترین عناصر در روابط میان کشور ها در تضاد است.

سوسان خاطرنشان کرد که عقب نشینی ترکیه طبق جدول زمانی روشن، اصلی برای بررسی دیگر موضوعات مربوط به بازگشت پناهجویان و مبارزه با تمامی اشکال تروریسم و روابط میان دو کشور است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا