سیاسی

یورش نیروهای اسرائیلی به نابلس پس از ترور 3 فلسطینی

ساعاتی پس از آن که نیروهای اسرائیلی 3 فلسطینی را با حمله پهپادی به خودرویشان در جنین به شهادت رساندند، ده ها خودروی نظامی اسرائیل به شهر نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

میدل ایست نیوز: شامگاه چهارشنبه، ساعاتی پس از آن که نیروهای اسرائیلی 3 فلسطینی را با حمله پهپادی به خودرویشان در جنین به شهادت رساندند، ده ها خودروی نظامی اسرائیل به شهر نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

به گزارش «الجزیره» خبرنگار آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که ده ها خودروی نظامی اسرائیلی با همراهی دو بولدوزر و یک کامیون بزرگ از سمت شمال به شهر نابلس یورش بردند.

این خبرنگار افزود: تک تیراندازهای ارتش اسرائیل بر روی پشت بام ساختمان ها مستقر شدند و درگیری هایی با جوانان فلسطینی رخ داد و صدای انفجار شنیده شد.

منابعی به الجزیره گفتند که نیروهای اسرائیلی با استقرار در خیابان «تل» در مرکز شهر، پس از محاصره خانه یک زندانی به نام کمال جوری، آن را منفجر کردند.

گفتنی  است روز چهارشنبه یک پهپاد اسرائیلی 3 فلسطینی را در منطقه الجلمه در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری ترور کرد و این اولین باری از زمان انتفاضه دوم بود که اسرائیل از ترور استفاده می کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که یک واحد فلسطینی را پس از اقدام نیروهای آن به تیراندازی، مورد هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل افزود: این واحد عملیات تیراندازی در شهرک های اسرائیلی انجام داده بود.

طبق اعلام ارتش اسرائیل این روش هدفگیری هوایی برای آخرین بار در سال 2006 مورد استفاده قرار گرفت.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا