اقتصادیسیاسی

امضای تفاهم نامه همکاری میان امارات و برزیل در زمینه انرژی های تجدیدپذیر

وزیر مشاور امارات در امور همکاری های بین المللی و الکساندر سیلورا، وزیر انرژی و مواد معدنی برزیل یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر میان دو کشور امضا کردند.

میدل ایست نیوز: ریم الهاشمی، وزیر مشاور امارات در امور همکاری های بین المللی و الکساندر سیلورا، وزیر انرژی و مواد معدنی برزیل یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر میان دو کشور امضا کردند.

به گزارش «الخلیج الجدید» در گزارش سایت «سولار کوارتر» آمده است که سیلورا در نشستی با تمرکز بر افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بررسی سرمایه گذاری های جدید در زمینه انرژی در برزیل، از وزیر اماراتی به همراه هیئت دولتی و تعدادی از سرمایه گذاران استقبال کرد.

این گزارش می افزاید که دو طرف به طور مشترک، چشم انداز همکاری در ایجاد پروژه های مولد در زمینه انرژی سبز را که برای برزیل و نیز سرمایه گذاران و صندوق های اماراتی حائز اهمیت است، تعیین خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از پروژه های مورد بررسی برای همکاری میان دو طرف، پروژه حذف کربن از منطقه آمازون است.

وزیر برزیلی گفت که امارات در ارتباط با میزبانی کنفرانس آتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP 28 که در پایان سال جاری در دبی برگزار می شود، توجه زیادی به این پروژه نشان می دهد.

تفاهم نامه امضا شده میان امارات و برزیل بر پایبندی دو کشور به همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، هیدروژن سبز، کاهش کربن و سوخت های زیستی و نیز تبادل و ایجاد شبکه های اطلاعاتی و تبادل تجربیات در این زمینه تاکید می کند.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا