سیاسی

ترکیه: کشته شدن یک عنصر بلندپایه پ.ک.ک. و تحت تعقیب اینترپل در سوریه

سازمان اطلاعات ترکیه در یک عملیات امنیتی در شمال شرق سوریه، یک عضو پ.ک.ک را که تحت تعقیب اینترپل بود از پای درآورد.

میدل ایست نیوز: به گفته منابع امنیتی ترکیه، سازمان اطلاعات این کشور در یک عملیات امنیتی در شمال شرق سوریه، یک عضو پ.ک.ک را که تحت تعقیب اینترپل بود از پای درآورد.

این منابع روز جمعه به خبرگزاری «آناتولی» گفتند که سازمان اطلاعات ترکیه، عبدالرحمن چادرچی، ملقب به اسعد فراشین، یکی از اعضای شورای اجرایی پ.ک.ک را تعقیب کرد و از پای درآورد.

این منابع افزودند که چادرچی فعالیت هایی در سطح قاره اروپا نیز داشته است.

منابع امنیتی ترکیه اشاره کردند که در تحقیقات، اطلاعاتی به دست آمد که اعضای شورای اجرایی این سازمان به دلایل امنیتی در یک مکان ملاقات نمی کنند.

اعضای شورا مکان های خود را در عراق، سوریه و مناطق مختلف اروپا مگر در مواردی که جلسات خصوصی سازمان برگزار شود، ترک نمی کنند.

به گفته این منابع، سازمان اطلاعات ترکیه به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد چادرچی تروریست تحت تعقیب اینترپل در سوریه است.

اطلاعات ترکیه رد چادرجی را در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه زد و موفق شد وی را در این منطقه به قتل برساند.

چادرچی از زمان تأسیس پ.ک.ک به این گروه پیوست و بین سال‌های 1997 تا 1999 در اروپا و در سال 2000 در کوه‌های قندیل در شمال عراق فعالیت داشت.

در سال 2001، سازمان پلیس بین المللی (اینترپل) نام چادرچی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داد.

چادرچی بین سال های 2008 تا 2010 نقش فرماندهی در سازمان را بر عهده گرفت و به عنوان مسئول پ.ک.ک در منطقه مسکو، پایتخت روسیه معرفی شد، و سپس از سال 2018 به عنوان عضو شورای اجرایی این سازمان انتخاب شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا