اجتماعیسیاسی

بیانیه شدیداللحن الازهر در محکومیت جنایات اسرائیل

دانشگاه الازهر با انتشار بیانیه‌ای حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستاهای فلسطینیان و آتش زدن قرآن کریم در جنوب نابلس را به‌شدت محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: دانشگاه الازهر با انتشار بیانیه‌ای حملات شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستاهای فلسطینیان و آتش زدن قرآن کریم در جنوب نابلس را به‌شدت محکوم کرد.

در بیانیه رسمی الازهر که روز شنبه در پایگاه رسمی دولت مصر منتشر شده، آمده که اقدام رژیم صهیونیستی تروریست اشغالگر در پاره کردن نسخه‌ای از قرآن و آتش زدن آن در جنوب نابلس فلسطین و حمله به فلسطینیان بی گناه در چند روستای کرانه باختری و غارت اموالشان را به‌شدت محکوم می‌کند هرچند ارتکاب چنین جنایاتی را از این رژیم استعمارگر ددمنش عجیب نمی‌داند.

این بیانیه افزوده که ادامه جرایم این گروه غاصب در پیش چشم جامعه جهانی و ناتوانی جهان از بازداشتن و رسوا کردن رفتارهای خونبارش و پایان دادن به این وضعیت چیزی جز هم‌دستی ناموجه و جنایت در حق بشریت و نقض صریح قوانین بین‌المللی و همه عرف‌ها و معاهداتی است که در آنها بر احترام به مقدسات دینی و آزادی عبادت تصریح شده است.

الازهر همچنین تأکید کرده که وقت آن رسیده که در سطح عربی و اسلامی موضع جدی و یکپارچه در قبال این رژیم تروریست که مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات در حق فلسطینیان شده گرفته شود و اقداماتی فوری والزام‌آور برای برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی انجام شود.

این بیانیه در حالی صادر شده که در روزهای اخیر تنش در سرزمین های اشغالی افزایش یافته و مناطق سکونت فلسطینیان شاهد حملات مکرر شهرک نشینان اسرائیلی است.

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز جمعه نسبت به خطرات «از کنترل خارج شدن خشونت در کرانه باختری» هشدار داد.

تورک در بیانیه ای که در وب سایت سازمان ملل منتشر شد، گفت: خشونتی که این هفته در کرانه باختری رخ داد، ممکن است از کنترل خارج شود.

وی خاطرنشان کرد که این خشونت ها با لفاظی های تند سیاسی و افزایش استفاده از سلاح های نظامی پیشرفته توسط اسرائیل، تشدید می شود.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که وخامت شدید اوضاع، تاثیر زیادی بر فلسطینی ها و اسرائیلی ها داشته و خواستار پایان فوری این خشونت ها شد.

منبع
دولت مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا