سیاسی

اسد در دیدار گریفتس بر عدم سیاسی کردن پرونده بازگشت پناهندگان سوری تاکید کرد

رئیس جمهور سوریه در دیدار معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل بر لزوم عدم سیاسی کردن پرونده بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: یکپارچگی تلاش ها برای حمایت از پروژه های بهبودی زودهنگام متعلق به بازگشت پناهندگان سوری و نیازهای آنان و باقی ماندن پرونده پناهندگان در مسیر انسانی و اخلاقی خود مهمترین مواضیعی است که در دیدار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با مارتین گریفیتس، معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، اسد امروز مارتین گریفیتس را به حضور پذیرفت و بر لزوم عدم سیاسی کردن پرونده بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین تاکید کرد که بازگشت امن آوارگان سوری هدف دولت سوریه است اما این امر مستلزم تامین الزامات بازسازی ساختمان های آسیب‌دیده در روستاها و شهرهایی که قرار است به آن‌ها بازگردد و همچنین بازسازی تاسیسات خدماتی و لزوم اجرای پروژه‌های احیای زودهنگام لازم برای بازگشت پناهندگان است.

بشار اسد بیان کرد: نهادهای دولتی سوریه براساس ظرفیت های موجود اقدامات زیادی را برای کمک به بازگشت پناهندگان انجام داده اند.

گریفیتس در دیدار با رئیس جمهور سوریه طرح این سازمان بین المللی برای مرحله آتی برای حمایت از پروژه های بهبودی زودهنگام در سوریه و بسیج کردن تلاش ها برای تامین شرایط ایمن برای بازگشت پناهندگان را تشریح کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا