سیاسی

کنعانی: مقامات اقلیم کردستان عراق درباره توافق مخفیانه با امریکا توضیح دهند

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که مقامات اقلیم کردستان عراق باید درباره توافق مخفیانه امریکا با اقلیم کردستان توضیح دهند.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره بازگشایی اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران اظهار داشت: مقدمات گشایش سفارت این کشور در تهران و سرکنسولگری در مشهد فراهم شده و بزودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در کنفرانس مطبوعاتی این هفته در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل کمیته مشترک بین ایران و مصر برای احیای روابط، گفت: الان موضع جدیدی ندارم و دیدگاه خود را قبلا در این خصوص اعلام کردم.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره اخباری پیرامون «توافق مخفیانه امریکا با اقلیم کردستان عراق» گفت: ما براساس روابط خوب همسایگی بین دولت ایران و عراق و همچنین مبتنی بر توافقنامه امنیتی دو کشور انتظار داریم دولت عراق در همان چارچوب عمل کند و هم دولت عراق به مسؤولیت خود عمل و هم مقامات اقلیم مسؤولانه عمل کنند و به حفظ سیاست همسایگی در روابط با ایران باشند. هیچ گاه به دولت آمریکا اعتماد نداشته و نخواهیم داشت چون روابط خود را برای ایجاد تنش بین کشورها دنبال کرده است. دولت عراق حتما در این زمینه روشنگری انجام خواهد داد و مقامات اقلیم هم باید در این خصوص توضیح دهند و باید ببینیم توضیح آنها در این رابطه چیست.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا