اقتصادیسیاسی

نشست بین‌المللی برای «مقابله با شبکه‌های مالی حزب الله لبنان»

وزارتخانه‌های خارجه و دادگستری امریکا نشست «گروه هماهنگی برای اجرای قانون» با محوریت مقابله با شبکه های مالی حزب الله لبنان را برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: وزارتخانه‌های خارجه و دادگستری امریکا نشست «گروه هماهنگی برای اجرای قانون» با محوریت مقابله با شبکه های مالی حزب الله لبنان را برگزار کردند.

به گزارش «الشرق» بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، یازدهمین نشست این گروه بین المللی در 22 و 23 ژوئن در مقر آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون (یوروپل) در لاهه برگزار شد و بر مقابله با شبکه های مالی حزب الله لبنان تمرکز داشت.

وزارت خارجه امریکا افزود: شرکت کنندگان در این نشست، پیرامون نحوه پیشرفت طرح های حزب الله در سطح جهان و برنامه ریزی های این سازمان و خرید تسلیحات، از زمان آخرین نشست گروه هماهنگی اجرای قانون در سال 2022 گفت و گو کردند.

این اعضا همچنین نحوه عملکرد حزب الله در مناطق مختلف و اشکال اجرای قانون یا ابزارهای مالی که بیشترین تاثیر را بر مبارزه با عملیات این سازمان در خاک خود دارد، بررسی کردند.

گروه هماهنگی اجرای قانون برخی از حالات اخیر فعالیت های حزب الله و نیز اقدامات دولتی برای توقف این فعالیت ها از جمله شبکه های انتقال نفت وابسته به حزب الله، موسسه القرض الحسن را بررسی کردند.

گفتنی است بیش از 35 دولت از خاورمیانه، امریکای جنوبی، امریکای مرکزی، اروپا، آفریقا، منطقه اقیانوس هند و امریکای شمالی و نیز اینترپل، یوروپل و موسسه بین المللی عدالت و حاکمیت قانون در این نشست شرکت داشتند.

طبق بیانیه صادره از گروه هماهنگی اجرای قانون، قرار است این گروه نشست بعدی خود را در سال 2024 برگزار کند.

این گروه بین المللی نشست های خود را به شکل منظم برای مبارزه با فعالیت های حزب الله برگزار می کند.

آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون که با نام Europol، سابقاً دفتر پلیس اروپا و واحد مواد مخدر یوروپل شناخته می‌شد، یک سازمان اجرای قانون در اتحادیه اروپا (EU) است که در سال ۱۹۹۸ برای مدیریت اطلاعات جنایی و مبارزه با سازماندهی جنایت و جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی تشکیل شد.

این سازمان از طریق همکاری بین مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا اداره می‌شود. آژانس هیچگونه اختیارات اجرایی ندارد و مقامات آن حق ندارند بدون تأیید قبلی مقامات ذی‌صلاح در کشورهای عضو، مظنونان را دستگیر یا اقدام کنند.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا