اقتصادیسیاسی

شرکت‌های امریکایی در پی سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی و بهداشت عراق

نماینده ویژه امریکا در امور بازرگانی که اخیرا به همراه نمایندگان 50 شرکت امریکایی به عراق سفر کرده بود، تأکید کرد که شاهد تمایل شدید عراقی‌ها به حضور شرکت‌های امریکایی در این کشور بوده است.

میدل ایست نیوز: نماینده ویژه امریکا در امور بازرگانی که اخیرا به همراه نمایندگان 50 شرکت امریکایی به عراق سفر کرده بود، تأکید کرد که شاهد تمایل شدید عراقی‌ها به حضور شرکت‌های امریکایی در این کشور بوده است.

«دیلاور سید»، نماینده ویژه امریکا در امور بازرگانی، در مصاحبه با شبکه «الحره» گفت که شرکت‌های امریکایی اهتمام جدی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی و بهداشت و درمان عراق دارند.

وی گفت که در سفر به عراق شاهد ثبات سیاسی در کنار نهضت عمرانی بزرگ با همراهی مردم و دولت و مجلس و تصویب بودجه بوده است.

سید ادامه داد که هیئت امریکایی که عازم عراق شده بزرگ‌ترین هیئت اقتصادی است که در سال‌های اخیر به عراق سفر کرده است.

وی گفت که شرکت‌های امریکایی در مرحله پیش رو در پی سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیربنایی، بهداشت و درمان  و به خصوص بیماری‌های سرطان، و نیز در استخراج گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر و بانک‌ها هستند و افزود که عراق همچنان از نظام پیشرفته تأمین مالی بی بهره است.

این مقام امریکایی درباره موانع سرمایه‌گذاری در عراق به علت فساد گفت که در این باره با نخست‌وزیر و مسئولان عراقی گفت‌وگو کرده و نشانه‌های مثبتی در جدیت عراق در این باره دیده می‌شود.

سید گفت که در حال حاضر 47 شرکت امریکایی در عراق فعالیت دارد و به سادگی و امنیت تردد می‌کنند و افزود که «اطمینان از وضعیت امنیتی نیازمند سفرهای بیشتر هیئت‌های امریکایی است».

وی پیرامون تضمین‌ها درباره عدم استفاده ایران از سرمایه‌گذاری‌های امریکا در عراق گفت که تمرکز ما بر سرمایه‌گذاری در عراق است و با همه کشورهای جهان در این باره رقابت می‌کنیم و این را فرصتی مهم برای خود می‌دانیم.

به گفته این مقام عراقی، شرکت‌های حاضر در سفر اخیر هیئت امریکایی به عراق سابقه بسیاری در فعالیت در منطقه دارند و معتقدند که عراق با جمعیت 42 میلیون بازار بزرگ و مهمی است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا