خبر اولسیاسی

رشید: با امریکا روابط خوب و قوی و در عین حال با ایران نیز روابط خوبی داریم

رئیس جمهور عراق گفت که روابط ما با همه کشورها بر اساس اصل احترام به استقلال، حاکمیت و منافع مشترک است.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق گفت که روابط ما با همه کشورها بر اساس اصل احترام به استقلال، حاکمیت و منافع مشترک است.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، وی در مصاحبه ای با BBC انگلیسی که شامگاه چهارشنبه پخش شد، گفت: ما با امریکا روابط خوب و قوی و در عین حال با ایران نیز روابط خوبی داریم؛ ما همچنین روابط خوبی با کشورهای منطقه و اروپایی داریم.

رشید افزود: من اخیراً یک سفر رسمی به ایران داشتم و در دیدارهای خود به صراحت اعلام کردم که روابط ما با همه کشورها بر اساس اصل احترام به استقلال، حاکمیت و منافع مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که تقویت و توسعه روابط میان کشورها در سطح منطقه ای و بین المللی به نفع همه کشورهاست؛ ما همچنین معتقدیم که تنش ها و چالش ها به یک رابطه خوب بین کشورهای جهان که در آن همه مشکلات از طریق گفت و گو، رایزنی و تفاهم مشترک حل شود، منتهی نمی شود.

رئیس جمهور عراق همچنین درباره نقش کشورش در نزدیک تر ساختن دیدگاه ها و بهبود روابط با کشورها صحبت کرد.

وی در این زمینه به از سرگیری روابط ایران و عربستان و تلاش های عراق برای بهبود تفاهم بین برخی دیگر از کشورها اشاره کرد.

رشید تاکید کرد که عراق از امنیت، صلح و ثبات برخوردار است و این امر، فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم می کند.

رئیس جمهور عراق در پاسخ به سوالی در مورد جنگ روسیه و اوکراین، ضمن تجدید اعلام موضع عراق، خواستار توقف جنگ بین دو کشور و آغاز گفت و گو برای حل اختلافات شد.

رشید در مورد جنگ امریکا علیه رژیم سابق، تاکید کرد که نظام صدام تهدیدی برای جامعه بین المللی و برای امنیت منطقه بود و تمام گروه ها و اقشار مردم عراق را سرکوب می کرد و مخالفان و مردم عراق نیز در آن زمان به دنبال رهایی از رژیم دیکتاتوری بودند.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا