اقتصادیسیاسی

گفت‌وگوی تلفنی بن زاید و بیل گیتس

بیل گیتس در تماس تلفنی با رئیس امارات، ضمن تبریک عید قربان و آرزوی رشد و پیشرفت برای امارات، پیرامون کنفرانس تغییرات آب و هوایی دبی گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: بیل گیتس در تماس تلفنی با بن زاید، رئیس امارات، ضمن تبریک عید قربان و آرزوی رشد و پیشرفت برای امارات، پیرامون کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP28) که قرار است در ماه نوامبر در دبی برگزار شود، گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی روز پنجشنبه تماسی تلفنی از سوی بیل گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس دریافت کرد.

در این تماس بر اهمیت بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP28) که نشان دهنده فضایی استثنایی در پیشبرد اقدامات مشترک آب و هوایی، تسریع تلاش های جهانی برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی و نیز یافتن راه حل های نوآورانه برای رسیدگی به مسائل آب و هوایی است و در پایان سال جاری به میزبانی امارات برگزار می شود، تاکید شد.

در همین زمینه، طرفین گفت و گو در مورد اهمیت نوآوری و فناوری مدرن در ارتقای تلاش ها برای یافتن راه حل های موفق و پایدار در مقابله با چالش های زیست محیطی رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درباره فرصت های همکاری بین COP28 و بنیاد بیل و ملیندا گیتس برای مقابله با تأثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت انسان گفت و گو کردند.

بیل گیتس در این گفت و گو تاکید کرد که امارات متحده عربی شریک و حامی اصلی تلاش های بنیاد بیل و ملیندا گیتس در بسیاری از اقدامات بهداشت و بشردوستانه جهانی با هدف بهبود زندگی بشر در سراسر جهان است.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا