سیاسی

ایران خواستار توجه دولت فرانسه به خواسته های معترضان شد

وزارت خارجه ایران دولت فرانسه را به خویشتنداری و پرهیز از خشونت و توجه به خواسته های معترضان فراخواند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه ایران دولت فرانسه را به خویشتنداری و پرهیز از خشونت و توجه به خواسته های معترضان فراخواند.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه ایران، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به نا آرامی‌های جاری در فرانسه در پی كشته شدن يک جوان ١٧ ساله توسط نیروهای پليس این کشور در حومه پاريس اظهار داشت: همانند گذشته توصيه می‌کنیم دولت و پلیس فرانسه ضمن خویشتنداری و پرهیز از خشونت، خواسته‌های معترضین را مورد توجه قرار دهند.

کنعانی افزود: برخوردهای تبعیض‌آمیز با جمعیت مهاجر و اجتناب از پذيرش و اصلاح رفتارهای غلط در قبال آنان از سوی برخی کشورهای اروپایی، موجب بروز شرایط نامناسب برای شهروندان اروپایی از جمله در فرانسه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود دولت فرانسه با رعایت اصول مبتنی بر کرامت انسانی، آزادی بيان و حق اعتراضات مسالمت آميز شهروندان، به برخوردهای قهر آميز با مردم خود پايان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران تحولات جاری فرانسه را به دقت رصد می‌کند، تصریح کرد: به دليل وضعيت ناامن و غيرقابل پيش بينی در فرانسه، از هموطنان ایرانی ساکن این کشور می‌خواهیم از تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در مناطق درگیری اجتناب نمایند. همچنین شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غير ضروری به فرانسه در شرايط بحرانی فعلی حتی الامکان خودداری كنند.

فرانسه برای چهارمین روز پیاپی شاهد اعتراضات خشونت‌آمیزی است که در پی جان باختن یک جوان 17 ساله به دست معترضان در پاریس درگرفت است.

در شب گذشته، 1350 خودرو و 234 ساختمان در سراسر فرانسه به آتش کشیده شد و دست‌کم 41 پاسگاه پلیس هدف حمله قرار گرفت.

در پی این تحولات، روز گذشته «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه سفر خود به آلمان را لغو کرد.

منبع
وزارت خارجه فرانسه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا