اقتصادیخبر اولسیاسی

ایران پرواز نمادین تهران – قاهره را تکذیب کرد

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره اخبار مربوط به انجام پرواز نمادین میان تهران و قاهره را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره اخبار مربوط به انجام پرواز نمادین میان تهران و قاهره را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» در پی انتشار اخباری مبنی انجام پرواز نمادین تهران- قاهره به صورت مستقیم، محمد حسین سلطانی‌فرد، رئیس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره این اظهارات را رد کرد.

سلطانی‌فرد گفت: اظهارات اخیر در خصوص پرواز نمادین بین تهران و قاهره و سفر مدیرکل گردشگری مصر از طریق کانال‌های رسمی صورت نگرفته و صحت و سقم این اظهارات مورد تأیید نیست.

پیشتر رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران اعلام کرده بود که اولین پرواز نمادین تهران-قاهره به صورت مستقیم پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود.

وی همچنین بیان کرده بود که طی یک ماه تا 45 روز آینده اولین گروه گردشگران ایرانی به مصر سفر خواهند کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این خبر که مدیرکل وزارت گردشگری مصر هفته آینده به تهران می‌آید، عنوان کرده بود که هفته گذشته در سفر به مصر با مسئولان دولتی و خصوصی حوزه گردشگری مصر مذاکره کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مذاکرات توسعه گردشکری با مصر با واسطه عراق انجام شده است، گفت که تا زمانی که در مصر کنسولگری نداشته باشیم سفرها و تورهای (غیرمستقیم) گردشگری از ایران به عراق و بعد به مقصد مصر انجام می‌شود، و پس از ایجاد کنسولگری، دیگر از عراق به عنوان کشور واسط استفاده نمی‌شود چراکه زمان، هزینه و… را افزایش می‌دهد.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا