اقتصادیسیاسی

عربستان و امارات 6 میلیارد دلار برای فعالیت در عراق اختصاص دادند

اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق از دستیابی به توافق با امارات و عربستان برای تشکیل شوراهای بازرگانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق روز یکشنبه از دستیابی به توافق با امارات و عربستان برای تشکیل شوراهای بازرگانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) عبدالرزاق الزهیری، رئیس این اتحادیه گفت: عراق ناچار به همگامی با جهان، ایجاد مسیر تجاری جهانی و رعایت استانداردهای بانک جهانی است.

وی افزود: اولین گام در این مسیر با ثبت داده های بازرگانان و ثبت شرکت ها آغاز شد و این امر، حمایتی بزرگ است که از کابینه و نیز سازمان ملل دریافت کردیم.

الزهیری ادامه داد: اکنون وارد مرحله سوئیفت شده ایم، یعنی انتقال وجوه در دنیای تجارت مشخص است و عراق را به یکی از کشورهای توسعه یافته تبدیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله وظایف اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق، ایجاد شوراهای تجاری و امضای توافقنامه هاست و ما با عربستان و امارات برای تشکیل شوراهای تجاری و ارتقای تجارت با دو کشور به توافق رسیدیم.

الزهیری اضافه کرد: امارات 3 میلیارد دلار در صندوق خود قرار داده و عربستان نیز 3 میلیارد دلار برای حمایت از فعالیت خود در داخل عراق، اعم از سرمایه گذاری یا فعالیت تجاری، اختصاص داده و تمایل خوبی از سوی دو کشور برای فعالیت در داخل عراق وجود دارد.

وی همچنین گفت: موقعیت عراق مهم و بزرگترین منطقه ترانزیتی جهان است و مسیر زمینی آسیا تا اروپا را از طریق جاده توسعه به 9 روز کاهش می دهد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا