سیاسی

الصفدی در دیدار المقداد: ابتکار «گام به گام» به حل بحران سوریه کمک می‌کند

وزیر خارجه اردن بر آغاز اجرای ابتکار «گام به گام» برای حل بحران سوریه که منجر به تحقق هدف مطلوب خواهد شد، تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن بر آغاز اجرای ابتکار «گام به گام» برای حل بحران سوریه که منجر به تحقق هدف مطلوب خواهد شد، تاکید کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وی در دیدار با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در دمشق گفت که آنچه ما به عنوان کشورهای عربی می خواهیم این است که بحران سوریه پایان یابد.

وی با اشاره به نقشه راهی برای تحقق هدف مورد نظر کشورهای عربی، به جدیت روند این کشورها برای حل بحران سوریه نیز اشاره کرد.

الصفدی گفت که باید به صراحت گفت که باید گام های برای متقاعد ساختن جامعه بین المللی در زمینه های انسانی، امنیتی و سیاسی همانند بازگشت پناهندگان و مفقودان و حل همه تهدیدهای امنیتی در منطقه و مساله سیاسی و دستیابی به آشتی ملی که امنیت را به سوریه بازگرداند، اتخاذ شود.

وزیر خارجه اردن گفت که ما می خواهیم با گام های عملی به سوی حل تبعات بحران سوریه پیشرفت کنیم و آماده نشست کمیته ارتباط کشورهای عربی می شویم که امیدواریم ماه آینده برگزار شود و ما به خوبی برای آن آماده می شویم زیرا نتایج عملی آن به حل بحران سوریه کمک خواهد کرد.

وی بر حرکت تدریجی به سمت حل بحران سوریه و حل تبعات آن تاکید کرد.

الصفدی اشاره کرد که در راستای اجرای نتایج نشست امان، کمیته ای برای حل مساله قاچاق مواد مخدر تشکیل خواهد شد.

وی تاکید که این مساله چالشی بزرگ و خطری حقیقی است که باید برای مقابله با آن همکاری کرد چرا که در حال افزایش و تبدیل شدن به تهدیدی برای امنیت ملی است.

از طرفی دیگر وزیر خارجه سوریه گفت که مجموعه افکار و تصوراتی از سوی برخی سازمان های بین المللی به ما ارائه شده و ما امروز بر سر حل بسیاری از مسائل توافق کردیم و برادران ما در اردن در ایجاد راه حل برای برخی مشکلات ما موثر خواهند بود و امیدواریم پناهندگان سوری به میهنشان بازگردند.

وی افزود که هر سوری حق بازگشت به کشورش را دارد و با او در چارچوب قانون و حاکمیت تعامل خواهد شد و در سوریه کسی نیست که به اجبار پناهندگان را مجبور به ترک میهن کند و پناهندگان سوریه به کارت دعوت برای بازگشت نیاز ندارد بلکه به تامین نیازهای اساسی برای تسهیل بازگشتشان نیاز دارند.

المقداد گفت که هماهنگی دوجانبه عمیق را به ویژه پیش از نشست آتی کمیته پیگیری مفید یافتیم، و آماده مواضع یکپارچه با هدف حل مشکلات سوریه و جهان عرب خواهیم بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا