اقتصادیسیاسی

نگاه مثبت مصر به تمایل الجزایر برای ارسال کمک نفتی به غزه

یک منبع آگاه مصری خبر داد که الجزایر تمایل خود به ارائه کمک های نفتی به نوار غزه از طریق مصر را به قاهره ابلاغ کرده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه مصری خبر داد که الجزایر تمایل خود به ارائه کمک های نفتی به نوار غزه از طریق مصر را به قاهره ابلاغ کرده است.

به گزارش «الشرق الاوسط» این موضوع اندکی پیش از برگزاری اجلاس سران عرب در الجزایر در سال 2022 مطرح شده است.

این منبع افزود: مصر، این تمایل الجزایر و تمامی تلاش های عربی مشابه را به عنوان تلاشی مضاعف که در زمره اقدامات عربی در حمایت از فلسطینی هاست، با نگاهی مثبت ارزیابی می کند.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشت که اجرای عملی این امر، نیازمند زمان بیشتری برای هماهنگی موضوع با طرف اسرائیلی، با هدف پایداری این اقدام و عدم برخورد با موانع در آینده و نیز اخذ ضمانت از طرف های بین المللی از جمله امریکاست.

این منبع همچنین به ماهیت بلندمدت مراحل مشابه پرونده اکتشاف گاز در میدان غزه مارین اشاره کرد که در آن مصر تلاش زیاد و طولانی مدتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین، جنبش حماس و اسرائیل انجام داد.

روابط الجزایر و مصر در چندین پرونده دوجانبه شاهد گسترش است.

گفتنی است عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در ژانویه سال گذشته با همتای الجزایری خود دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار بر فعال سازی کمیته های مشترک دوجانبه و تلاش برای ارتقای روابط دو کشور تاکید کردند.

در نوامبر همان سال، السیسی در اجلاس الجزایر حضور یافت و بر توجه به آرمان فلسطین و پایبندی به طرح صلح عربی به عنوان مبنایی برای حل مناقشات تاکید کرد.

تاکنون وزارت امور خارجه مصر به درخواست ها برای اظهارنظر درباره گزارش های منتشر شده در مورد درخواست الجزایر برای کمک های نفتی به غزه از طریق مصر پاسخی نداده است.

پیش از این برخی رسانه ها تأکید کرده بودند که الجزایر تأکید کرده که آماده ارسال رایگان نفت به نوار غزه است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا