اقتصادی

افزایش محسوس بهای نفت پس از تصمیم اخیر عربستان

بهای نفت خام یک روز پس از تصمیم عربستان مبنی بر تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود تا ماه اوت، افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: بهای نفت خام در معاملات روز سه شنبه و یک روز پس از تصمیم عربستان مبنی بر تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت خود تا ماه اوت، افزایش یافت.

به گزارش «الخلیج آنلاین» روز سه شنبه بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در سپتامبر 0.54 درصد معادل 40 سنت افزایش یافت و به 75 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت خام امریکا برای تحویل در اوت نیز پس از کاهش یک درصدی، 0.54 درصد معادل 38 سنت افزایش یافت و به 70 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید.

علیرغم تلاش های مکرر اوپک پلاس و هم پیمانانش به رهبری روسیه، برای حمایت از بهای نفت، در سال جاری تاکنون قیمت نفت حدود 11 درصد کاهش داشته است.

وزارت انرژی عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را که از ابتدای ژوئیه و به مقدار یک میلیون بشکه آغاز کرده بود، تا پایان اوت پیش رو تمدید کند.

تصمیم قبلی عربستان، کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت از ابتدای ژوئیه و به مدت یک ماه و با امکان تمدید بود.

با تصمیم جدید عربستان، میزان تولید نفت این کشور در ماه اوت پیش رو نزدیک به 9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

گفتنی است این تصمیم عربستان برای کاهش داوطلبانه تولید نفت، علاوه بر تصمیم سابق این کشور در ماه آوریل گذشته برای کاهش روزانه 500 هزار بشکه نفت تا دسامبر 2024 است.

وزارت نفت عربستان اعلام کرد که این تصمیم در راستای تلاش های پیشگیرانه اوپک پلاس با هدف حمایت از ثبات و تعادل بازار نفت است.

عربستان با تولید روزانه 10 میلیون و 470 هزار بشکه نفت، دومین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان پس از امریکاست.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا