سیاسی

انتقال 10 زن و 25 کودک از اردوگاه الهول به فرانسه

وزارت خارجه فرانسه از تحویل گرفتن 10 زن و 25 کودک فرانسوی از اردوگاه‌های شمال شرق سوریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه فرانسه از تحویل گرفتن 10 زن و 25 کودک فرانسوی از اردوگاه‌های شمال شرق سوریه خبر داد.

به گزارش «فرانس پرس»، وزارت خارجه فرانسه امروز (سه‌شنبه 4 ژوئیه) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر اعلام کرد که افراد زیر سن قانونی را به دستگاه‌های مرتبط با رسیدگی اجتماعی به کودکان تحویل داده و افراد بالای سن قانونی نیز به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند.

ده‌ها هزار تن که اکثرا خانواده‌های تروریست‌های داعش هستند از بیش از 60 کشور در اردوگاه‌های الهول و روژ که در کنترل نیروهای مسلح کرد در شمال شرق سوریه و نیز در زندان‌های عراق به سر می‌برند.

این افراد از جمله زنان فرانسوی که اخیرا به کشورشان بازگشته‌اند به‌صورت داوطلبانه خود را به مناطق تحت کنترل تروریست‌های داعش رسانده بودند و بعد از سرنگونی خلافت خودخوانده داعش دستگیر شده بودند.

فرانسه در اولین مرحله انتقال شهروندان خود از اردوگاه الهول در تابستان سال گذشته 16 زن و 35 کودک، و در مرحله دوم در اکتبر سال گذشته 15 زن و 40 کودک و در ژانویه سال جاری 15 زن و 32 کودک را از اردوگاه الهول تحویل گرفت.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، در اکتبر گذشته از وجود توافق بین‌المللی برای بسته شدن اردوگاه الهول خبر داد و گفت که از میان 60 هزار ساکن این اردوگاه 25 هزار نفر آنها عراقی هستند که طی برنامه‌ای با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی و سازمان ملل و نهادهای مدنی عراقی به تدریج به عراق بازگردانده خواهند شد.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا