اجتماعیخبر اولسیاسیمقالات

پدیده اقبال چشمگیر نوجوانان عراقی به فرهنگ کره جنوبی

تأثیرپذیری نوجوانان عراقی از فرهنگ کره جنوبی به پدیده‌ای چنان فراگیر تبدیل شده که توجه مقامات سئول را نیز برانگیخته است.

میدل ایست نیوز: تأثیرپذیری نوجوانان عراقی از فرهنگ کره جنوبی به پدیده‌ای چنان فراگیر تبدیل شده که توجه مقامات سئول را نیز برانگیخته است.

«هون جای کوان»، مسئول فرهنگی سفارت کره جنوبی در بغداد، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العالم الجدید» گفت که سئول با جدیت موضوع اهتمام جوانان عراقی به فرهنگ و هنر کره‌ای را پیگیری می‌کند و از وزارت خارجه کره خواسته که اجازه افتتاح دفتر رایزنی فرهنگی کره جنوبی در عراق را بدهد.

وی گفت که گروه موسیقی BTS و فیلم Parasite و سريال Squad Game در میان جوانان عراقی بسیار محبوب هستند.

این مقام کره جنوبی تأکید کرد که سفارت کشورش در سال جاری 5 برنامه بزرگ فرهنگی تدارک دیده و در سال‌های گذشته نیز مسابقات و برنامه‌های بزرگی در مناطق گوناگون از جمله دانشگاه بغداد برگزار کرد و برندگان جوایز از بورسیه دانشگاهی در کره جنوبی برخوردار شدند.

وی افزود که کره جنوبی به جای راه‌اندازی مراکز آموزشی در عراق، دانشجویان عراقی را به تجربه دیدن دوره‌های آموزشی در کره جنوبی دعوت می‌کند.

کوان افزود که در ماه‌های آینده شاهد برگزاری سومین دور مسابقات تکواندو با حمایت سفارت کره جنوبی خواهیم بود که هزار شرکت‌کننده در آن رقابت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در سال‌های اخیر نوجوانان عراقی توجه بسیاری به فرهنگ کره جنوبی نشان داده‌اند و محصولات فرهنگی کره‌ای اعم از موسیقی و بازی رایانه‌ای و فیلم و سریال محبوبیت بسیاری در میان آنان پیدا کرده است.

همچنین انیمیشین کره‌ای که به «انیمه» تأثیر فراوانی در میان نوجوانان عراقی داشته و بسیاری از آنان تک‌تک شخصیت‌های این انیمه‌ها و دیالوگ‌های آنان را حفظ‌اند چندان که این دیالوگ‌ها به محاورات روزمره آنها هم وارد شده و از آن همچون ضرب‌المثل استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، این علاقه حتی در ظاهر بسیاری از نوجوانان عراقی هم دیده می‌شود و شکل و شمایل ظاهری خود را هم شبیه شخصیت‌های انیمه می‌کنند. آنچه در این باره به آنان کمک کرده به طور خاص در بغداد، وجود فروشگاه‌هایی است که لباس‌ها و عروسک‌ها و آرایش‌های گروه‌های موسیقی کره‌ای را می‌فروشند.

محمد کامل (36) ساله، یکی از فروشندگان این محصولات است که در این باره می‌گوید بیشترین مشتریانش از میان نوجوانان است و بیشترین فروش را در بخش محصولات آرایشی دارد.

وی می‌افزاید که دختران نوجوان شدیدا با دیدن اجناس او هیجان‌زده می شوند و اکثرا هم لباس‌های همین شخصیت‌های کره‌ای را به تن دارند.

گفتنی است که حدود 2 سال پیش پیام‌های تبریک و هشتگ HappyBirthdayJungkook# تولد «جونگ کوک» خواننده کره‌ای به ترند اول در کل کشورهای عربی تبدیل شد.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا