سیاسی

تداوم تلاش‌های عراق برای پیگیری حادثه آتش زدن قرآن در سوئد

وزارت خارجه عراق، اقدامات دیپلماتیک خود برای پیگیری حادثه آتش زدن در سوئد را تشدید کرده است.

میدل ایست نیوز: احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که سازمان همکاری اسلامی از دعوت عراق برای میزبانی نشست اضطراری درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که وزارت خارجه اقدامات دیپلماتیک درخصوص حادثه آتش زدن قرآن در سوئد را به صورت فزاینده ای آغاز کرده و فؤاد حسین، وزیر خارجه با همتای سوئدی خود گفت وگو کرده است.

الصحاف گفت که وزیر خارجه سوئد ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی بابت این اقدام شنیع، گفته است که این اقدامات نشان دهنده رویکرد دولت سوئد نیست.

وی افزود که وزیر خارجه سوئد گفته است هماهنگی سطح بالایی با پلیس برای آغاز تحقیقات در این خصوص وجود دارد.

به گفته الصحاف، فؤاد حسین به همتای سوئدی خود گفته است که این اقدامات در راستای آزادی بیان نیست و این آزادی ها نمی تواند، احساسات میلیون ها مسلمان در جهان را تحریک کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که وزیر خارجه عراق تصریح کرد که این اقدامات محیطی از خشونت، نفرت و افراط گرایی ایجاد می کند و تهدیدی برای همزیستی مسالمت آمیز و اجتماعی در جهان است.

الصحاف ضمن اشاره به ارتباطات وزارت خارجه عراق با اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و مجموعه اروپایی، گفت که فؤاد حسین خواستار تشکیل نشست اضطراری بلندپایه در بغداد شد که اعضای سازمان همکاری اسلامی از آن استقبال کردند.

وی گفت که وزارت خارجه عراق مجددا از وزارت خارجه سوئد خواسته، عامل آتش زدن قرآن را به دولت عراق تحویل دهد تا براساس قانون عراق محاکمه شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا