سیاسی

اظهارات ضد و نقیض مقامات اسرائیل در مورد کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین

وزیر دارایی اسرائیل گفت که با هیچ موضوعی در باره تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد که هیچ پولی به این تشکیلات منتقل شود.

میدل ایست نیوز: بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل گفت که با هیچ موضوعی در باره تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت نخواهد کرد و اجازه نخواهد داد که هیچ پولی به آن منتقل شود.

به گزارش «اسپوتنیک» سازمان پخش اسرائیل روز یکشنبه به نقل از اسموتریچ گفت که وی با هیچ موضوعی در باره تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت نکرده و اجازه نمی دهد هیچ اموالی به آن منتقل شود بلکه هیچ تسهیلات مادی نیز به آن ارائه نخواهد کرد.

این اظهارات وزیر دارایی اسرائیل اندکی پیش از برگزاری نشست هفتگی دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در صبح امروز بیان شد.

رسانه های اسرائیل روز گذشته اعلام کردند که دولت ارائه تسهیلات جدید به تشکیلات خودگردان را بررسی می کند.

کابینه امنیتی اسرائیل امروز یکشنبه نشستی را بنا بر پیشنهاد ارتش و نهاد امنیتی تل آویو برای بررسی راه های تقویت نیرو و حضور تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می کند.

شبکه رسمی اسرائیل اعلام کرد که در این نشست ارائه تسهیلات اقتصادی به تشکیلات خودگردان در راستای تلاش برای جلوگیری از فروپاشی آن بررسی می شود.

از جمله این تسهیلات پیشنهاد حذف موانع ایجاد منطقه صنعتی در ترقومیه در جنوب کرانه باختری است.

همچنین تساحی هنگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل شب گذشته در مصاحبه با شبکه رسمی اسرائیل گفت که با توجه به نقش امنیتی مهمی که تشکیلات خودگردان فلسطین ایفا می کند، تل آویو علاقه ای به فروپاشی آن ندارد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا