سیاسی

تأکید الحلبوسی بر حمایت از عزل و نصب‌ها در دستگاه‌های امنیتی و اداری عراق

رئیس مجلس عراق در دیدار با نخست‌وزیر این کشور بر حمایت کامل خود از تغییرات در دستگاه‌های امنیتی و مراکز اداری با رویکرد اصلاح فراگیر تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس مجلس عراق در دیدار با نخست‌وزیر این کشور بر حمایت کامل خود از تغییرات در دستگاه‌های امنیتی و مراکز اداری با رویکرد اصلاح فراگیر تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، که بامداد امروز (یکشنبه 9 ژوئیه) منتشر شده، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، در دفتر خود در بغداد میزبان «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق بود.

در این دیدار روند اجرای برنامه دولت بر اساس اولویت‌های تعیین شده که تحقق‌بخش مطالبات ملت عراق در عرصه‌های خدماتی و اقتصادی و اجتماعی باشد بررسی شد.

طرفین همچنین برخی مسائل جاری و تلاش‌های نیروهای سیاسی و کمیسیون‌های مجلس برای تقویت اقدامات قوه مجریه و اهمیت هم‌افزایی میان قوای مجریه و مقننه به منظور تقویت فعالیت‌های مجلس در عرصه قانون‌گذاری و نظارت بررسی شد.

الحلبوسی در این دیدار بر حمایت کامل خود از تغییرات در میان مقامات امنیتی و اداری بر اساس رویکرد اصلاحات اداری دولت و نیز حمایت از اقدامات دولت در مبارزه با فساد تأکید کرد.

روز چهارشنبه گذشته نخست‌وزیر عراق دستور عزل و نصب‌های گسترده در دستگاه‌های امنیتی کشور را صادر کرد و قرار است در روزهای آینده نیز این روند در عرصه مقامات اداری ادامه پیدا کند.

 

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا