اجتماعیسیاسی

بازسازی 9 تصفیه خانه آب در بصره با مشارکت سازمان ملل

برنامه توسعه سازمان ملل از موفقیت در مقابله با کم آبی با ساخت و بازسازی 9 تأسیسات تصفیه آب با هزینه 4 میلیون دلار با همکاری حکومت محلی بصره خبر داد.

میدل ایست نیوز: برنامه توسعه سازمان ملل از موفقیت در مقابله با کم آبی با ساخت و بازسازی 9 تأسیسات تصفیه آب با هزینه 4 میلیون دلار با همکاری حکومت محلی بصره خبر داد.

روزنامه عراقی «الصباح» روز دوشنبه نوشت: آوکی لوتسما، نماینده برنامه توسعه سازان ملل در عراق گفت که این نهاد با هماهنگی آژانس امریکایی توسعه بین المللی و دولت محلی بصره توانست 9 تصفیه خانه آب را برای تأمین آب آشامیدنی سالم، بازسازی کند.

وی افزود که این تصفیه خانه ها آب تصفیه شده برای حدود 150 هزار نفر در مناطق مختلف از جمله شط العرب، القرنه، ابوخصیب و دیگر مناطق استان بصره را تامین می کند.

لوتسما ادامه داد: برنامه توسعه سازمان ملل از طریق مشارکت با دولت محلی در استان بصره برای تامین آب سالم آشامیدنی و نیز کاهش بحران آب که ساکنان این مناطق سال هاست از آن رنج می برند، فعالیت می کند. به همین خاطر این نهاد پویشی برای بازسازی تصفیه خانه های قدیمی و ساخت پمپ های آب پیشرفته و مجهز به تجهیزات تصفیه برای اطمینان از رسیدن آب سالم آشامیدنی به خان هها، مدارس و دیگر مکان ها را آغاز کرده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا