سیاسی

پیام اسرائیل به نخست وزیر لبنان درباره مرکز نظامی حزب الله در نقطه مرزی

وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که یونیفل درخواست اسرائیل مبنی بر جمع آوری چادر حزب الله در مزارع شبعا را به بیروت منتقل کرده است.

میدل ایست نیوز: عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که یونیفل درخواست اسرائیل مبنی بر جمع آوری مرکز نظامی حزب الله در مزارع شبعا را به بیروت منتقل کرده است.

به گزارش «روسیا الیوم» بوحبیب در اظهاراتی پس از دیدار نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و ژنرال آرولدو لازاروف فرمانده نیروهای بین المللی در جنوب لبنان، گفت که در این دیدار اوضاع امنیتی در جنوب کشور بررسی شد و طرف مقابل درخواست اسرائیل مبنی بر جمع آوری مرکز نظامی مذکور را به ما منتقل کرد.

وی افزود: پاسخ ما نیز این بود که می خواهیم  آنان (اسرائیل) از روستای الغجر که جزء خاک لبنان است عقب نشینی کنند.

طرف لبنانی در این دیدار اعلام کرد که تاکنون 18 تجاوز از سوی اسرائیل به مرزهایش را ثبت کرده است.

بوحبیب در خصوص قطعنامه 1701 سازمان ملل و تمدید حضور یونیفل گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل در 20 ژوئیه جاری بررسی خواهد شد و در هفته پایانی اوت نیز تمدید حضور یونیفل انجام خواهد شد و نخست وزیر به آنان اعلام کرده که هیئتی لبنانی به نیویورک اعزام خواهد کرد.

اسرائیل پیش از این تهدید به استفاده از زور برای نابودی مرکز نظامی ایجاد شده توسط حزب الله لبنان در مرزهای جنوبی لبنان کرد.

شبکه کان اسرائیل نیز اعلام کرده بود که نیرویی از حزب الله لبنان طی هفته های گذشته و در نیمه های روز، به اسرائیل حمله، حاکمیت آن را نقض و یک پایگاه نظامی مسلح در آنجا ایجاد کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا