سیاسی

دستور السودانی برای تشکیل مراکز بازپروری معتادان در همه استان‌های عراق

نخست وزیر عراق دستور تشکیل مراکز بازپروری مصرف کنندگان مواد مخدر در همه استان ها را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: نشست بررسی تلاش ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از مصرف و گسترش آن به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برگزار شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این نشست راه های تقویت توانایی های فنی و اجرایی طرف های ذیربط در زمینه مبارزه با مواد مخدر و مقابله با شبکه های ترویج و قاچاق آن و یکپارچه سازی تلاش ها میان بخش های مختلف در نهادهای مختلف بررسی شد.

راه های تقویت هماهنگی دستگاه های مرتبط با مواد مخدر با قوه قضائیه برای اجرای کامل قوانین بازدارنده در زمینه مبارزه با مواد مخدر و مصرف و قاچاق آن و همچنین فعالسازی جوانب رسانه ای برای هشدار، معرفی و آگاهی بخشی اجتماعی علیه مواد مخدر از دیگر محورهای بررسی شده در این نشست بود.

نخست وزیر عراق دستور تشکیل مراکز بازپروری مصرف کنندگان مواد مخدر در همه استان ها را صادر کرد.

وی ضمن صدور دستور تشدید بررسی و اقدامات در گذرگاه های مرزی برای عدم تخلف امنیتی در این زمینه، بر نقش آفرینی وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی برای آگاهی بخشی نسبت به خطرات این سموم و تاثیرات مخرب آن بر جامعه تاکید کرد.

السودانی بر لزوم تداوم نشست ها میان مقامات و نمایندگان دستگاه های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر؛ چالشی که باید با تمام ظرفیت با آن مقابله شود، تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا