اقتصادی

ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی برای برخی فعالیت‌ها در عمان

عمان، سرمایه گذاری خارجی در برخی فعالیت ها را با هدف حمایت از اقتصاد ملی ممنوع کرده است.

میدل ایست نیوز: در حالی که نهادهای بین المللی به روند مثبت سرمایه گذاری خارجی در عمان و شاخص های اقتصادی آن اشاره می کنند، وزارت صنعت و بازرگانی عمان طی تصمیمی، سرمایه گذاری خارجی در حوزه حمل و نقل، خرده فروشی، خدمات، زیبایی و تفریحی را ممنوع کرد.

به گزارش العربی الجدید، این ممنوعیت برای سرمایه گذاری خارجی شامل پرورش طیور، زنبور، تولید عسل و شانه عسل، صید آبزیان، ذبح و آماده سازی طیور و خرگوش، می شود اما پروژه های دارای ظرفیت تولیدی گسترده از این ممنوعیت مستثنی هستند.

براساس اعلام وزارت صنعت و بازرگانی عمان، سرمایه گذاری خارجی در حوزه چاپ، حمل و نقل و فروش آب غیر شرب، اجاره جرثقیل و ابزار آلات ساخت و ساز و تجهیزات ساخت و ساز و تخریب نیز ممنوع شده است.

این اقدام عمان به معنای بستن درها به روی سرمایه گذاری خارجی نیست بلکه این سرمایه گذاری ها به سوی بخش های دیگر نظیر تولید، گردشگری و فناوری سوق داده می شود.

در همین رابطه عامر الشوبکی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت که اصل مساله ممنوعیت سرمایه گذاری در برخی فعالیت ها از قبل در عمان وجود داشته است.

وی توضیح داد که برخی طرف های اقتصادی در عمان معتقد هستند که برخی فعالیت های مرتبط با میراث اجتماعی و عادات و سنت ها در عمان باید تنها توسط شهروندان عمانی انجام شود.

الشوبکی گفت که عمان با این اقدام می خواهد از موسسه های خرد و نیمه کلان حمایت و آنها را در اقتصاد ملی توانمند سازد و در نهایت از شهروند عمانی حمایت کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا