اقتصادیسیاسی

توسعه فرودگاه بغداد و هوش مصنوعی، محور مذاکرات السودانی و مقامات بانک جهانی

نخست وزیر عراق در دیدار با مدیر منطقه ای موسسه مالی بین المللی همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه فرودگاه بغداد و نیز اجرای پروژه‌های هوش مصنوعی و انرژی‌های تجدیدپذیر را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با مدیر منطقه ای موسسه مالی بین المللی همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه فرودگاه بغداد و نیز اجرای پروژه‌های هوش مصنوعی و انرژی‌های تجدیدپذیر را بررسی کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در دفترش میزبان آفتاب احمد، مدیر منطقه ای موسسه مالی بین المللی (IFC) وابسته به بانک جهانی بود.

در این دیدار ابعاد همکاری مالی میان عراق و موسسه مالی بین المللی و راه های توسعه مشارکت ها به گونه ای که ظرفیت اقتصادی عراق را در مقابله با چالش های منطقه ای و بین المللی و بحران های جهانی تقویت کند بررسی شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار به اتخاذ یک مسیر اصلاحی در تمام ابعاد مالی و بانکی توسط عراق با هدف گشایش افق های گسترده تر برای همکاری مشترک در سطح بین المللی اشاره کرد.

وی تاکید کرد که موسسه مالی بین المللی شریک عراق در زمینه رشد و تشویق بخش خصوصی به شمار می رود.

السودانی همچنین بر تمایل دولت عراق برای تسریع در اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی بغداد در اسرع وقت و نیز  همکاری با این موسسه برای راه اندازی بانک «ریاده» که هدف از آن حمایت از طرح های کوچک و فرصت های شغلی برای جوانان است، تاکید کرد.

مدیر موسسه مالی بین المللی نیز آمادگی این نهاد را برای همکاری و مشارکت با عراق ابراز داشت.

وی به طرح هایی که طی سه سال پیش رو در عراق انجام خواهد شد اشاره و بر ادامه کار بر روی طرح توسعه فرودگاه بغداد و اتمام آن در زمانی بسیار کوتاه و نیز حمایت از پروژه های انرژی پایدار و افزایش توانمندی جوانان عراقی در عرصه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی تاکید کرد.

منبع
دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا