سیاسی

میقاتی: آماده مذاکره برای ترسیم کامل مرزها با اسرائیل هستیم

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بر آمادگی کشورش برای ترسیم کامل مرزهای جنوبی با اسرائیل تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان بر آمادگی کشورش برای ترسیم کامل مرزهای جنوبی با اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش «اسپوتنیک» میقاتی روز سه شنبه در گفت و گو با روزنامه لبنانی نداء الوطن گفت: تلاش می کنیم موضوع چادرهای نظامی حزب الله را از مسیر دیپلماتیک حل کنیم و روستای الغجر را طبق اعلام سازمان ملل متحد، جزء خاک لبنان می دانیم.

وی تاکید کرد که بیروت آمادگی خود را برای ترسیم کامل مرزهای جنوبی اش به سازمان ملل اعلام کرده است.

پیشتر عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان در اظهاراتی پس از دیدار نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و ژنرال آرولدو لازاروف فرمانده نیروهای بین المللی در جنوب لبنان، گفت که در این دیدار اوضاع امنیتی در جنوب کشور بررسی شد و طرف مقابل درخواست اسرائیل مبنی بر جمع آوری مرکز نظامی مذکور را به ما منتقل کرد.

وی افزود: پاسخ ما نیز این بود که می خواهیم  آنان (اسرائیل) از روستای الغجر که جزء خاک لبنان است عقب نشینی کنند.

طرف لبنانی در این دیدار اعلام کرد که تاکنون 18 تجاوز از سوی اسرائیل به مرزهایش را ثبت کرده است.

اسرائیل پیش از این تهدید به استفاده از زور برای نابودی مرکز نظامی ایجاد شده توسط حزب الله لبنان در مرزهای جنوبی لبنان کرد.

شبکه کان اسرائیل نیز اعلام کرده بود که نیرویی از حزب الله لبنان طی هفته های گذشته و در نیمه های روز، به اسرائیل حمله، حاکمیت آن را نقض و یک پایگاه نظامی مسلح در آنجا ایجاد کرده است.

سال گذشته، لبنان و اسرائیل پس از ماه ها مذاکرات غیر مستقیم، مرزهای آبی خود را که شامل میادین گازی منطقه شرق مدیترانه می شد، ترسیم کردند.

اولین دور مذاکرات لبنان و اسرائیل با وساطت امریکا و سازمان ملل در اکتبر 2020 آغاز شد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا