اقتصادیسیاسی

سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری امارات و عربستان در پاکستان

پاکستان توانست از طریق سپرده های امارات و عربستان، معادل وامی که مورد توافق اولیه صندوق بین المللی پول قرار گرفته را تامین کند.

میدل ایست نیوز: پاکستان توانست از طریق سپرده های امارات و عربستان، معادل وامی که مورد توافق اولیه صندوق بین المللی پول شد را تامین کند.

طبق اظهارات نقل شده از شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان توسط «بلومبرگ-الشرق» در روز چهارشنبه، پاکستان در دو روز اخیر پذیرای سرمایه گذاری به مبلغ دو میلیارد دلار از امارات بود.

علاوه بر این، دو میلیارد دلار دیگر نیز پس از توافق اولیه با صندوق بین المللی پول در مورد برنامه وام به ارزش سه میلیارد دلار، توسط عربستان در بانک مرکزی پاکستان سپرده گذاری شده است.

قرار است هیئت اجرایی صندوق پول روز چهارشنبه نشستی برای رای به این وام برگزار شود.

این مبالغ فشار بر دولت پاکستان را که در سال مالی جاری برای پرداخت 25 میلیارد دلار بدهی خارجی خود با مشکل مواجه شده است، کاهش می دهد.

روز گذشته نیز اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در توییتر خود اعلام کرد که بانک مرکزی کشورش سپرده مالی به ارزش دو میلیارد دلار از عربستان دریافت کرده است.

ذخایر ارزی پاکستان در 12 ماه گذشته 60 درصد کاهش داشته و به 3.5 میلیارد دلار در ماه ژوئن رسیده که این امر توانایی این کشور را در تامین مالی واردات از جمله مواد خام کاهش داده و بسیاری از کارخانه های آن را تعطیل کرده است.

منبع
بلومبرگ-الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا